Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 10 augusti 2010

Kvällens ostprovning





Det blev en succé, så fantastiskt gott!
Som ni ser är faten länsade på alla godbitar.
Vi var in i en Ost & Delikatessbutik och bad en tjej välja ut några olika ostar som skulle passa till fem matfriska och vinälskande tjejer. Hon gjorde ett utmärkt jobb och komponerade en fin ostbricka med två hårdostar, en getost, en grönmögel och en stilton (tror jag) samt en färskost på vitlök. Kommer tyvärr inte ihåg namnen på en enda ost på grund av att vi fick bara höra namnen en enda gång och med vårt dåliga minne var det inte lönt att försöka memorera heller. Anser nog att de två hårdostarna var bäst, en utav dem hade fått pris för världens godaste ost. Tror det blir ett litet inköp framöver. :-)

Vinet gick också åt men den här gången var inte jag så inblandad. Var mycket nöjd med mitt dryga glas rött. Övriga tillbehör var en fikonmarmelad, oliver fyllda med fetaost, keso och rosmarinkex samt en ölkorv.

En otroligt härlig kväll med otroligt härliga tjejer. Är så glad att jag har fått tillfälle att lära känna dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar