Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 11 augusti 2010

En livlig natt..

Idag känner jag mig som en vandrande blyklump. Har ont i hela kroppen.

Vaknade inatt att jag låg som en skruvmakaron. Kroppen var helt snedvriden och allt täcke hade hamnat på golvet. Nacken var i en vinkel som säkert är förbjuden att använda som tortyrredskap. Tyvärr kommer jag inte ihåg om jag har drömt mycket inatt, men allt tyder på att jag har haft en livlig natt.

Tidigare, när man var yngre, kom jag alltid ihåg mina drömmar men nu för tiden är det ytterst sällan. Undrar vad det beror på egentligen?

Jag har svårt att ligga på min vänstra sida, strålningssidan. Den har börjat göra mer ont, dessutom har jag ont runt mitt ärr. Pirret i benen finns fortfarande kvar. Detta kan ha bidragit till att jag har vänt och vridit mig mer inatt.

Himlen är mulen igen, regnet hänger i luften. Blir lätt tung i huvudet vid sådant här väder.
Idag verkar ändå kroppen säga ifrån på skarpen. Annika, du måste vila!

Enligt en broschyr jag fick angående strålningen så är ju en av bieffekterna trötthet. Det är viktigt att både vila och motionera. Jag själv är lite dålig på att vila, jag motionerar och pysslar istället.

Min strålningstid är inte förrän kl. 14.00 idag så jag har lite tid för vila innan. Tänkte även försöka röra på mig och mjuka upp kroppen lite. Självklart måste jag besöka slöjdlokalerna också.

Jag kan faktiskt hålla med min kropp idag, hur ska jag annars klara av ytterligare livliga nätter?

2 kommentarer:

  1. Visst är det bra att du håller igång Annika. Men som du säger,NU behöver kroppen få vila nån dag.
    Får du tråkigt så får du göra som min pappa sa till mig när jag gnällde och inte hade nåt att göra:-"Rulla tummarna och när det blir trist vänder du och rullar åt andra hållet"-
    Stor kram från Helen

    SvaraRadera
  2. Du får inte glömma att vila också gumman! Vad roligt att ni hade en trevlig ost/vinkväll! Såg att nya kniven fick vara med och göra lite nytta :) Kramar och ha det bäst!

    SvaraRadera