Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 30 juli 2010

En trevlig avslutning..

En strålningsvecka till är nu avslutad. Har nu börja få lite rodnad över bröstet samt lite ömt i armen. Benen värker fortfarande men jag tvingar mig att röra på mig. Känner mig mer trött än tidigare, i och för sig så har jag sovit skitdåligt i veckan, men tror även att det beror lite på strålningen.

Igår fick jag besök av min kära kusin. Vi vår på språng hela dagen. Startade med en utflykt till en handelsträdgård och café som heter Smultronstället. Vilken trevlig plats, många olika perennaväxter samt helt underbara trädgårdsdekorationer. Visst lockade det att köpa med sig något men vi sparade oss och handlade endast fika. Luften var kvav och fuktig. Fast vi satt i skuggan så var det varmt.

Pengarna spenderades istället på stan, på många "nödvändiga" inköp. Jag köpte två par skor, lite kläder, ett par örhängen och tights. Det flöt på bra, enda "nackdelen" var värmen. Det är jobbigt att gå i affärer under sådana förhållanden men vi hade jättekul. Återvände till hotellet för vila, frukt och vattenpaus, uppfräschning och ombyte. Kändes mycket nöjda över våra inköp och kunde konstatera att vi hade "jobbat" på bra.

Vi promenerade in till stan lite senare. Det var fullt med folk som cyklade och promenerade. Vädret var fortfarande varmt och kvavt. Åt en helt underbart god middag på en Tapas restaurang (tack Monica för tipset). En tapasmeny som innehöll förrätt, varmrätt och efterrätt´. Till det delade vi på en flaska vin. Mmmmmmums!

Nöjda och belåtna vandrade vi tillbaka till hotellet senare på kvällen. Det blåste mycket men luften var varm. Uteserveringarna hade fullt med restauranggäster, musik hördes från olika håll och det luktade gott.

Benen kändes helt ok trots alla promenader idag. Vi har pratat en hel del också, blev aldrig brist på samtalsämnen. Efter dusch, lite tvtittande och samtal somnade vi sött.
Hade min strålning tidigt i morse, var hemma i byn ca. 13.00. Det var en fantastiskt trevlig torsdag och hemresa idag, en mycket trevlig avslutning på strålningsveckan.
TACK kära kusin för ett jätteroligt och uppskattat besök!

Nästa vecka kommer jag att fortsätta med knivarbetet och umgås med mina BC vänner.

Jag känner mig bortskämd att må så pass bra som jag gör och är ledsen för att inte alla får göra det. Tänker mycket på dem, har själv haft den jobbigt, så jag vet. Så passa på och njut när ni har möjlighet!

Önskar er alla en trevlig kväll!
kramar

2 kommentarer:

  1. Tack själv gumman! Hade fantastiskt kul, kändes lite som när vi var runt 20-strecket och umgicks flitigt :) Torsdagskvällen var ju helt underbart mysig!

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft det riktigt kul! Så bra! Har förresten läst att ringblomssalva ska vara bra att smörja med.
    Kram Ulrika

    SvaraRadera