Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 18 juli 2010

Snart är det dags..

Idag packar hela familjen inför resan ner till Umeå. Eftersom vi ska bo på camping så blir det lite mer saker som ska packas än om vi skulle bo på hotell. Det var så fullbokat bland stugorna så det blir en stuga med våningssäng och pentry. Ingen TV, toalett eller dusch. Sådant här boende är vi van från våra fiskeresor i Norge så det blir inga problem.
Är helt säker på att vi kommer att kunna sysselsätta oss.
E ser självklart fram emot att bada i poolen. Tar med oss lite spel (kortlek, yatzy m.m.) och min dator med DVD spelare att nyttja på kvällen eller om det skulle vara dåligt väder.
På grund av fotbollscup och fullbokad camping kunde vi inte ändra vår bokning utan det blir övernattning fr.o.m. imorgon. Min första strålbehandling är på tisdag kl. 13.30 så vi har gott om tid innan. J och E ska följa med mig så de får en liten inblick i hur allt ser ut och hur det går till.

Har haft en underbar helg. E har fått bada några gånger och vi har bara tagit det lugnt och ätit gott. För min del blir det många promenader där nere, frisk luft och motion är aldrig fel.

Det känns konstigt att vara borta så länge från hemmet men vet att det kommer att gå bra.

Nu ska jag gå ut i trädgården och skörda lite kryddor. Har massor med dill och persilja som måste frysas in innan de blir förstörda. Ska göra lite örtsalt när jag kommer hem nästa gång, det blir fantastiskt gott, speciellt när man vet att det är kryddor från sitt eget land.

Vet inte när jag kommer att skriva nästa gång. Har inget trådlöst bredband på campingen men jag kanske skriver lite kort via mobilen.

På återseende, kram

3 kommentarer:

  1. Hoppas ni får fina dagar i Umeå.
    Kram från Lisbet

    SvaraRadera
  2. Det är bra att ha med sig nära och kära, så dom vet var man är och hur det går till.
    Mina två döttrar och son var med olika veckor. Två kompisar var också med mig i Umeå olika veckor. Tiden gick väldigt fort då. Skönt att promenera från sjukhuset ner på stan. Om man orkar förstås. Jag hade aldrig varit i Umeå innan. Så det var lite att upptäcka.
    Hoppas att du får en bra tid i Umeå.
    Hälsn. Monica.

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni för eran omtanke. Umeå är en fin stad, har mkt kvar att upptäcka.

    kram

    SvaraRadera