Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 28 juli 2010

Puts och vindruvor x 2

Natten var lika bristfällig på sömn som tidigare natt men jag känner mig ändå inte allt för trött.

Idag har jag putsat och putsat på min fina kniv. Nu är det bara, typ 7 sandpapperark kvar att använda. :-)
Det dammade väldigt mycket, sådant här fint damm som man nästan inte märker av. JAG märkte av det. Hade svarta fritidsbyxor på mig och det syntes vart jag hade varit med mina händer. Fick verkligen se upp angående vilka ställen jag kliade mig på. Fniss...
För tillfället är det två karlar, en kvinna (som började idag) och jag som jobbar inne i träslöjdslokalen. Vi har det riktigt kul ihop.
Det är en nästan dramatisk tystnad ibland, det beror självklart på vår koncentration över arbetet, men den bryts av skämt, skratt eller problemlösningar gällande slöjdarbetet.
Det är hemtrevligt och mysigt där inne. Ska även testa syslöjdens hemliga rum någon gång.

Måltiderna frukost, lunch och middag är snart fastlagda rutiner för oss. Det är trevligt att sitta tillsammans och äta. Det är ett enkelt tidsfördriv.

Strålningen gick bra idag med, ingen skillnad från tidigare. Fick vänta lite extra länge i väntrummet, det var fler nya på tur vilket innebär mer tid för dem när det är första gången.

Tog en promenad med en av mina nya kompisar. Vi är båda bra på att trotsa benvärken. Vi gick förbi en livsmedelsbutik och köpte lite frukt. Fick med mig körsbär, blodgrape och vindruvor(vindruva nr. 1)

Efter middagen köpte vi en liten flaska rödvin var (typ ett glas). Vi satt nedsjunken i varsin fåtölj i foajén, samtalade och njöt av varandras sällskap. Fick sedan veta att vi hade goda skäl att fira med vin (druva nr. 2). Är så glad över min kompis, hon behöver denna uppmuntran.

Imorgon får jag besök av min kära kusin. Ser fram emot det väldigt mycket, är säker på att det blir toppen.

Hoppas på en god natt sömn, hoppas ni också får det.
God Natt!

3 kommentarer:

  1. Hej Annica! Det låter riktigt trevligt i ert slöjdrum. Du verkar kunna ta vara på alla bra stunder. Hoppas du får sova riktigt gott inatt.
    Nu ska jag lägga mig och hoppas sova gott.
    Många kramar Anna-Lena

    SvaraRadera
  2. Oj vad kul med kusse besök, köp inte hem hela trädgården bara =0)
    Ha det gott och slipa på, hej och hå!

    SvaraRadera
  3. Låter som du har en riktigt trevlig vistelse:-)
    NJUT och glöm inte visa bilder på din kniv, är ju nyfiken;-)
    KRAMAR från Lisbet

    SvaraRadera