Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 27 juli 2010

Lycklig och nöjd

Sitter här vid min dator, iklädd mjukiskläder med en otrolig värk i benen..och jag är lycklig och nöjd.

Natten har varit näst intill sömnlös. Det brukar oftast vara så första natten, dessutom var det otroligt varmt på rummet. Hade fönstret öppet en stund men trafiken var rätt tät så jag blev så klart störd av ljudet. Nåväl, efter några oroliga timmar somnade jag ordentligt.

Besökte terapirummet efter frukosten, har påbörjat att slöjda en kniv. Roligt att testa något nytt, speciellt när man har material och maskiner nära tillhands. En mycket kunnig och trevlig handledare visade mig hur jag skulle gå till väga. Nu är alla bitar till skaftet sågat, filat och ihoplimmat. Imorgon ska jag påbörja det "eviga" slipandet.

Har träffat många nya vänner idag, både gamla och unga, män och kvinnor. Några börjar sin strålbehandlingsperiod den här veckan och några är helt klara och får åka hem. Det är nästan som ett skiftbyte. :-)

Efter min strålning, tog jag en promenad med en tjej till ett köpcenter några kilometer bort (Strömpilen). Så klart hade vi båda en påse med oss åter till hotellet. Oj, oj oj vilken benvärk vi båda fick av den där promenaden, uppförsbacke nästan hela vägen tillbaka.

Har för en stund sedan intagit en sen middag tillsammans med två nya väninnor (båda under 40 år). Tror vi kommer att få det väldigt trevligt tillsammans.

Trots värken som jag just nu har, så förstår ni nog varför jag ändå känner mig lycklig och nöjd. Nya vänner, shopping, skapande, skratt och allvar..efter ett välkomnande som detta går det inte att känna annat.

3 kommentarer:

  1. Det låter jättefint, jag är så glad för din skull att du har det bra.
    Kram från Lisbet

    SvaraRadera
  2. låter som du har det så bra som möjligt
    fint rum härligt att handla m.m..
    Sköt om dig många kramar
    kerstin tack för fint inlägg hos mig

    SvaraRadera
  3. Vilken fin block du har. Och tack för en trevlig kväll, vi ska fixa det här!

    Bröstcancer Hanna

    SvaraRadera