Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 12 juli 2010

Ont...

Har så ont i benen idag. Nog för att jag har det varje dag men idag känns det extra mycket. Undra hur länge man ska ha det? Åker ner till NUS i Umeå imorgon, ska passa på att fråga läkaren om det. Måste nog skriva upp det för att komma ihåg det. Kanske jag kommer på några fler frågor..
Under tisdagen blir det att ta prover och träffa läkaren, onsdagen ska jag bekanta mig med stråldatorn. De gör väl inställningar och förberedelser inför nästa veckas start med strålningen. Vet faktiskt inte så mycket om det här, har inte ansträngt mig för att söka information om det heller, jag får ju veta det imorgon.

Idag händer det inte så mycket. Måste iväg och handla lite, sedan blir det vila. Det blir väl att packa lite ikväll men det går nog fort. Behövs ju inte så mycket kläder eftersom det är sommar och endast ett dygn.

Mina sköna sandalen gick sönder igår, typiskt. Det går att gå med dem ändå men skulle nog behöva ett par nya, tror jag får kolla på det nästa vecka när behandlingarna börjar. Då behöver jag nog mer tidsfördriv.

Humöret är fortfarande bra, inga ledsamheter. Synd bara på värken.
Solen skiner och det är varmt, det blir att sitta i skuggan idag.

Tar inte med mig datorn den här gången så jag återkommer tidigast onsdag med rapport.

Sköt om er alla och använd solskyddsfaktor! kramiz

3 kommentarer:

  1. Hej. Tråkigt att du ska ha sån värk. Jag har också strålats i Umeå. Efter cellgifterna var det rena semestern. Inget som gjorde ont eller som jag mådde illa på. Några minuters strålning om dan.
    Jag bodde på patienthotellet,så det var ju som semester, med hotellfrukost:-)
    Alla på strålningen var så trevliga. Det går nog fort och bra.
    Ha det bra och njut av de fina dagarna.
    Kram Monica i Jämtland.

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt gått bra!
    Kram från Lisbet

    SvaraRadera
  3. Hej tjejer,

    Tack Monica för ditt inlägg och omtanke, känns bra att få veta att allt fungerade bra för dig med strålningen. Är inte orolig.
    Tack Lisbet för din omtanke, hoppas allt går bra för dig med.

    kram

    SvaraRadera