Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 11 juli 2010

En sovande by

Det var en mycket tyst by jag promenerade igenom i morse. Endast fåglarna, hundarna och mina fotsteg hördes.

Gårdagens Ersnäsdag var nog ett lyckat arrangemang med tanke på morgonens lugn. Dagens aktiviteter lockade rätt mycket folk men när sedan regnet började falla tömdes området snabbt på besökare. Våra tjejer lyckades sälja lite saker, det kunde iaf vår dotter konstatera när hon förnöjsamt räknade ihop vinsten. Får väl se om de gör om det nästa år, då med en erfarenhet rikare.

Varför det var extra tyst i morse har den förklaringen att byapuben var öppen igår. Den brukar vara fullproppad med prat och festsugna bybor. Dansa brukar vara väldigt populärt men tyvärr är det oftast så trångt att man står mest på samma ställe och trampar. Med tanke på det fina, varma vädret som kom efter regnet var det nog extra mycket folk som var extra törstiga. :-)

Min man har åkt iväg på en fiskeresa till Norge. Jag och dottern var på grillparty hos grannen. Så trevligt och så mycket god mat. De gick sedan vidare till puben medans jag och E gick hem. Vi myste med en film. Visst hade det varit trevligt att hänga på men jag ville inte lämna E ensam, vi hade kommit överens om att jag skulle stanna hemma.

Självklart är jag glad över att jag höll vad jag lovade annars hade jag nog inte orkat ta min morgonpromenad och uppleva den sovande byn.

Idag är det strålande väder, ska fixa lite i trädgården och sedan finns det risk att vi åker till någon strand så E får bada.

Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar