Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 6 juli 2010

Konserter, trevligt sällskap och mygg


Bilden föreställer vattenfallet i Jokkfall som finns intill campingen.


Jo nog lättade åskmolnen fort. I fredags när vi var och lyssnade på lunchmusik fanns det inga bekymmer kvar. Vilken mysig tillställning. Vi satt på vår picknickfilt och åt samtidigt som vi njöt av Johnny Cash olika klassiker. Tyvärr blev det inte sushi, det var så lång väntetid så vi hann inte med det.

Resan upp till stugan var seg, vi åkte upp på fredag eftermiddag. Stannade till i Jokkfall och köpte var sin glass. Vilken underbar plats! Fallet, kalixälven och det guldglittriga solljuset. Nu har de dessutom byggt om restaurangen lite så det kändes extra trevligt. Vi kollade lite på alla laxfiskare som försökte sig på att fånga en baddare. Oftast stannar vi även till vid laxtrappan och kollar hur många fiskar som har vandrat uppåt Kalixälv, men inte den här gången.

Väl framme i stugan åt vi lite och slappade. Stugor över lag (anser jag)verkar ha en väldigt avslappnande effekt, fast man har saker att göra så är det inte på samma sätt som hemma. Det enda som inte är avlappnande är alla myggen, trodde ändå att det skulle vara värre. Tack Gode Gud för myggmedel!

På lördag var det dags för min man och jag att åka till Kiruna. Vi skulle besöka Kirunafestivalen. Vi kom in rätt tidigt så vi strosade runt i området och tittade i olika butiker. Åt middag och besökte några bekanta. En mycket trevlig festival med glada människor och bra musik. Vi såg The Ark först. Sångaren, Ola Salo är en mycket socialt kompetent person, i alla fall mot oss i publiken. Han skapade en magisk kontakt med oss.
Kvällens höjdpunkt och det vi hade väntat på var konserten med Kent. Vi dansade och sjöng med hela tiden. Jocke Berg, sångaren, var inte lika duktig som Ola Salo med att fånga publiken men för vår del gjorde det inte så mycket, vi fick ju istället höra mer musik.
Kunde inte röra mig ur fläcken efteråt, kändes som om mina ben var fastgjutna i backen. Jonas och en bekant till oss fick hjälpa mig, jag var såå trött och slut i benen, men det var värt all möda. Vi körde hem i sommarnatten med ett härligt flin och glittriga ögon, hög av lycka.

Kom hem igår eftermiddag från stugan. Det värsta jag vet är att packa upp väskan, men det gick faktiskt rätt bra. Vi åt lite middag, sedan tog jag och dottern en prommis med Niro medans min man cyklade med Qipper.

Hade så svårt att somna inatt, så till slut tog jag en insomningstablett. Har haft lite sömnsvårigheter igen, tankarna kommer ju som oftast när man ska sova, både medvetet och omedvetet. Fast det har gått 1,5 månad sedan jag fick min sista cellgiftsbehandling har jag fortfarande ont i benen. Det försvårar så klart sömnen. Undrar hur länge man behöver ha så här?

Solen skiner och det är jättevarmt ute, riktigt sommarväder idag. Det enda jag har planerat idag är lite tvätt och rensning i rabatterna, det blir nog en härlig dag.

Ha en skön dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar