Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 6 juli 2010

Älskade mascara, välkommen fransar.

Är så glad att mina ögonfransar har börjat växa ut igen. Även ögonbrynen och håret har börjat pryda mitt huvud.

Det var en härlig känsla att kunna sätta lite mascara på fransarna igen, kände mig som en tonåring som sminkade sig för första gången. Handen darrade lite lätt när jag fördelade färgen med den lilla borsten. Fransarna har inte växt färdigt ännu men det är kul att se dem igen.

Ska bli spännande att se hur håret kommer att bli. Har hört att en del får lockigt i början. Eftersom jag alltid har haft spikrakt skulle det vara kul med lite förändring. Nu tillhör jag de personer som ändrar frisyrer och färg rätt frekvent men nu kommer ju en tid där jag inte kommer att kunna ändra så mycket.

Är glad att ansiktet får lite karaktär igen, kändes lite naket utan bryn och fransar.

Nu är det bara resten av kroppen som måste komma i form, men det får jag ta tag i när benen orkar bättre.

4 kommentarer:

  1. Härligt att få känna sig som en tonåring igen, för en stund :-) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att höra att du mår så bra.Och visst är det härligt med sommarvärme.
    Vi är ju nere i mina hemtrakter och har tillbringat några dagar med att hälsa på nära och kära som vi inte träffat på länge. Idag ska vi sammanstråla med min systerson och familj, det ska bli JÄTTEKUL.Har inte setts på 4 år!!
    Ikväll middag med storasyster.
    Solen skiner och det är +20 redan nu.Kan det bli bättre?!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Malin - härligt att få vara tonåring för en stund:)

    SvaraRadera
  4. Hej. Jag är en tjej på 50+ i Jämtland. Har hittat din blogg nu i veckan. Jag gick igenom samma sak som dig för fem år sen.
    Nytt hår fick jag och det var lockigt från början. Men sen blev det samma vanliga tjocka hår igen. Rakt.
    Kommer att fortsätta läsa din blogg. Ha det så bra du kan och njut av de bra dagarna.
    Kram från Monica.

    SvaraRadera