Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 9 juli 2010

Splittrad..

Oj vad det är mycket som ska göras...blir helt matt av tanken. Fast egentligen behöver jag inte göra någonting. För mig känns det som om jag ska på en väldigt lång resa framöver och att det ska vara så fint, organiserat och avbockat innan jag åker.

Men herregud, jag lever ju inte ensam. Jag har en man som mycket väl kan och hjälper mig men min hjärna är splittrad. Det är nästan som om jag känner igen mig sedan tidigare, att jag fortfarande är i denna "att göra" fas.
Vissa saker låter jag bara vara men ibland gör jag tio saker samtidigt. Det där med fokus, som jag trodde hade återvänt, verkar svika mig igen. Ett undermedveten reaktion som jag inte riktigt känner mig beredd på.

Brukar föreställa mig hur det kommer att kännas när jag ska börja jobba igen. Hur kommer det att gå? Visst kommer det att gå bra det men det kommer att ta tid att hänga med.
Min hjärna är som en sådan där leksak som man vevar igång, som jobbar på för fullt i början men som successivt minskar i takt, energi, kraft och kvalité...och då måste man skruva upp den igen.

Är absolut inte ledsen över det, snarare frustrerad.
Ska ta och skruva upp min hjärna med lite musik, kaffe och vila...sedan blir det att dammsuga, plocka undan, diska, tvätta, sortera papper, skriva handlingslista m.m. Nää, jag skojar bara, det blir nog bara hälften av listan. :-)

Ha en skön kväll, kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar