Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 1 juli 2010

Allt ska man då fixa själv.......Suck!

Som jag skrev tidigare så skulle de på NUS återkomma till mig angående min tidsbokning för strålningen. Jag har väntat och väntat på att de skulle återkomma men icke sa nicke. Har ringt upp dem på olika tider på eftermiddagarna men med samma dåliga resultat.

Vi har planerat att åka till stugan i helgen så det var viktigt för oss att veta hur det skulle bli med min Umeåresa. Dessutom måste min man lämna slutgiltigt besked om sin frånvaro till sin arbetsplats.

Tidigare idag sökte jag info på NUS (Norrlands Universitets Sjukhus i Umeå)hemsida. Jag prövade ringa lite olika telefonnummer och till slut kom jag fram till en sköterska. Efter många om och men fick jag besked om att de hade bokat in mig för behandling. Hon skyllde på den försenade anmälan, därav den sena bokningen.
Fan, vad jag känner mig arg. Att jag som är sjuk ska behöva hålla koll på både läkare, sköterskor m.m....precis när allt har fungerat så bra.

Nu är det så att min strålbehandling är uppskjuten två veckor framåt. Det är planerat att jag ska ner till Umeå den 13/7 för att träffa läkare och förberedelser.
Sedan ska själva behandlingen starta den 20/7. MEN jag tror det inte förrän jag har den skriftliga kallelsen i min hand.

Ahhh..känner mig så arg. Vad skulle ha hänt ifall jag inte hade ringt och påmint dem första gången, skulle tiden ha dragits ut ännu mer eftersom ingen anmälan fanns och ingen kollar väl i MIN journal bara för skoj skull.

Har blandade känslor just nu..är glad att få några fler veckor här hemma samtidigt som jag är ledsen över att behandlingen drar ut på tiden. Jag vill få detta överstökat.

1 kommentar:

  1. Förstår hur du känner det, trist att få det uppskjutet för man vill att det ska starta så det snabbare kan bli avslutat men jag hoppas du kan njuta av dessa veckorna nu med familjen istället.
    Kram på dej!

    SvaraRadera