Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 15 juni 2010

Summertime...


and the living is easy..







Det har varit en riktig Må Bra-helg.
Det började med studentfest på fredagen. Det känns som igår när man själv stod på trappan till Språklådan och sjöng om studentens lyckliga dar. Vilken energi och glädje som höll oss uppe trots flera dar av firande. Tyckte dock att fredagens ungdomar såg lite slitna ut, men framåt kvällen var formen på topp igen. Grattis till er alla och lycka till!

På lördag var det dags för den årliga och traditionsenliga Tjejjoggen i Sjulsmark. Flera år på raken har vi varit ett gäng som har deltagit i detta evenemang. Vi har sprungit eller promenerat. Jag har alltid sprungit men i år blev det att promenera den 5,5 km långa sträckan. Har haft ont i halsen i flera dagar men jag ville vara med ändå. Dottern och min mamma var även de med i år. Solen sken men regnet var inte långt borta. Efter loppet så samlades alla deltagare på gräset och njöt av medhavd picknick eller köpte hamburgare på plats. Priser lottades ut, så alla hade chans på vinst. När vi sedan styrde bilen hemåt kom regnet.
Kvällen avslutades i vänners goda sällskap (tjejjoggarna inkluderat våra familjer) med en underbart god grillbuffé, ingen risk att vi skulle gå hungriga därifrån. Jag och dottern tummade på att ställa upp i Tjejjoggen nästa år och då ska vi jogga oss runt. Ser fram emot det. :-)

Söndagen gick åt till att plantera. Fick hjälp av min mamma att sätta alla pelargoner i större krukor. Även lite sommarblommor blev utplanterade i rabatter och krukor. Det är så härligt när man ser hur de njuter av att få extra näring och utrymme, de börjar genast breda ut sig och visar sina fina bladverk och blommor.

Den här helgen har gjort mig extra lycklig. Jag har fått vara med dem jag älskar, har fått syssla med det jag tycker om och njöt av att må rätt bra.

2 kommentarer:

  1. Det är dej väl unnat att få må bra och tillbringa tid med dom du älskar och göra saker som gör dej lycklig.

    Kram från Lisbet

    SvaraRadera
  2. Det var så kul att träffa dig! Kram

    SvaraRadera