Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 11 juni 2010

Den blomstertid nu kommer....


Äntligen sommarlov! utropade alla elever när de klev ut på skolgården. Vilken härlig uppvisning de bjöd oss på, sång, dans och musik uppträdanden. Det var stor uppslutning av föräldrar, syskon och andra släktingar nere i Ankaret på Ersnässkolan.
Med tårfyllda ögon tog man farväl av sexorna som börjar årskurs sju i stan. Även ett ledsamt adjö fick några pedagoger som kommer att avsluta sin tjänst på skolan, en av dem arbetade största delen med vår dotters klass. Det blir nog inte ett adjö som gäller för evigt, rätt vad det är så ses de säkert igen, kanske inte på skolan men någon annanstans.
Dagen avslutades med tårta och saft som sexorna bjöd på.

Väl hemma blev det även här tårtkalas. Vi kommer att fortsätta hela dagen. Det blir studentfest hos min svägerska med familj senare idag. Hennes son tar studenten idag. Gratulerar till din stora dag!

Hoppas att ni alla får en skön avslutningsdag och äter massor med tårta, för det ska vi göra.

2 kommentarer:

  1. Det är både kul och lite sorgligt med dessa skolavslutningar.Själv har jag bara "barn" på högskola nu,så det blir ju inte detsamma med avslutning och man saknar det lite.
    Vilken tur det var med vädret igår,tycker så synd om alla finklädda barn och ugndomar när det regnar och blåser kallt.
    Även denna dag ser ut att kunna bli fin om än inte så varm.Har inte bestämt än vad dagen ska innehålla för aktiviteter,så jag tar det som det kommer.
    Kram och ha en skön helg.Hoppas kliet lugnat ner sig.
    Helen

    SvaraRadera
  2. Hej Annika,

    Tack för en trevlig blogg. Jag skulle vilja komma i kontakt med dig angående en förfrågan. Har du möjligtvis en mailadress jag kunde få?

    Mvh
    Sofia Schack
    praktikant@voxpr.se

    SvaraRadera