Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 28 juni 2010

Hoppas....


Idag hoppas jag att min kallelse till NUS ska ligga i brevlådan på eftermiddagen. Vill gärna veta när det är dags. Inte för att jag vill strålas men jag måste och kan inte ångra mig, har inget annat val helt enkelt.

Tänker rätt mycket på nästa vecka, på vad som kommer att ske. Har ingen aning men man kommer snabbt in i rutinerna. Hoppas på att jag kommer att träffa nya vänner...eller jag vet att jag kommer att göra det. Spännande!
Tror inte det blir svårt för mig att skaffa mig nya bekantskaper, min sociala förmåga är det inget fel på (anser jag i alla fall).

Har haft så lustiga drömmar, två nätter i rad har jag drömt om resväskor. Olika storlekar och färger. Tänker på vad jag ska packa med mig, det är ju ändå en vecka i stöten som jag ska vara borta från hemmet. Av tidigare erfarenheter så vet jag att jag är expert på att packa alldeles för mycket. En sak är då säkert..flera par skor är viktigt. De behövs för promenader, fina och busiga väderdagar. Mitt mål är att försöka promenera dagligen, men blir inte besviken om det inte skulle fungera. Har ju ingen aning om hur jag kommer att må framöver.

Mitt andra mål är att jag ska försöka blogga varje eller varannan dag. Har en bärbar dator som jag ska ta med mig, ska undersöka hur internetkopplingen fungerar på hotellet. Är inte så tekniskt kunnig men frågar jag så får jag säkert hjälp.

Idag blir det ett besök hos min Pitekompis. Ser verkligen fram emot det. Vi ska äta lunch och ta en promenad, eventuellt blir det lite shopping. :-)

När jag kommer hem hoppas jag att jag finner brevet med kallelsen från NUS.

fortsättningen följer........

3 kommentarer:

  1. Hej! Hoppas du fick kallelse i brevlådan idag. Du är så fyndig med din blogg, tänker på bilden du lagt in.Nu har jag börjat min semester. Vi tänker ta dagarna som de kommer i veckan, nästa vecka åker jag till mamma. Om nu allt går som planerat, det vet man aldrig. Känner du och dottern för en fika stund, så är ni välkomna förbi.
    Ha det gott, vi tänker på dig. KRAMAR A-L

    SvaraRadera
  2. -Ingen post är bra post- Säger man ju ibland, men jag förstår att du väntar på denna om än inte så trevliga post.
    Jag är också i packningsfunderingar,men eftersom min "väska" består av en husvagn så behövde jag inte fundera så mycket.Jag hängde och la in det mesta. -"Den här kan vara bra att ha och den här och den här osv..."- Min samboman skakade bara på huvudet.
    Jag tar nog också med den bärbara,så jag
    "tittar nog in hos dig" på min väg genom Sverige.
    Kram och lycka till från Helen

    SvaraRadera
  3. Hoppas du fått posten nu även om det inte är någon "trevlig" post du väntar på...
    Kram från Lisbet

    SvaraRadera