Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 10 juni 2010

Besök, promenader och klåda..

I tisdags kom min kära kompis från Piteå på besök. Det var så kul att se henne igen. Vi pratade om allt möjligt och självklart om vår sjukdom. Jämförde biverkningar, testade peruker (jag hennes och hon mina)och pratade mycket om shopping och mat (våra njutningar).

Vår lunch, en härlig räksallad.



Efter maten trotsade vi den kalla vinden och tog en lång, skön promenad.
Mina hundar fick så klart följa med.

En ko, stannade till och tittade nyfiket på oss när vi passerade.

Vi belönade oss med kaffe och chokladkaka efteråt. Tyvärr straffade det sig för mig med onda ben på kvällen, nåväl det var det värt. För jag hade en superdag, tack vännen för det.

Onsdag och torsdag har varit rätt solig men blåsig. Vindarna är fortfarande rätt kalla. Har grejat med mina plantor. Planterat ut några i krukor och rabatter, ska fortsätta på söndag.

Har drabbats av en otroligt irriterande klåda. På benen, armarna, fötterna (både under och ovansidorna), magen och ryggen. Det kliar så in i h-vete. Jag håller på att bli galen. Vet inte vad det är för något konstigt. Kanske soleksem? Värmeutslag? Har inte suttit ute i solen så mycket, dessutom har jag haft långärmat och långbyxor och de varma temperaturerna har lyst med sin frånvaro. Hmmm, får nog ta kontakt med systeryster om det inte är borta efter helgen.

Ikväll har vi gjort en smarrig jordgubbstårta inför skolavslutningen imorgon. Dottern går ut årskurs fyra och eftersom jag är hemma kändes det roligt att njuta av en tårta efteråt.

Hoppas på en klifri natt men tror inte att det blir så. Är det här det som kallas Kli-makteriet? hihihi...

Ha det så gott allihopa, kram

2 kommentarer:

  1. Hej Annica!
    Oj så besvärligt med klådan. Hoppas verkligen inte du kommit i KLImakteriet...
    Vi kanske ses i morgon..
    Sov gott!
    A-LH

    SvaraRadera
  2. Så fint skrivet vännen. Det är jätte skönt att ha en vän som du. Att vi kan dela med oss av varandras krämpor. Men det viktigaste är nog att vi kan prata om allt annat som kompisar.Vi är ju vågar tack och lov. Vi ses snart!
    Kul du ringde / Kram
    Fin blogg du har.

    SvaraRadera