Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 7 juni 2010

Hårrötter och morötter


Helgen gick fort, hann nästan inte med i svängarna. Fredagens shoppingrunda gav mersmak så jag följde med en kompis på en sväng under lördagen också. Söndagens firande av Sveriges Nationaldag blev en dansdag på Hägnan i Gammelstad. Förutom dotterns folkdans lags uppvisning fick vi även beskåda Thailänsk dans, magdans, bugg och swing. Totalt var det 300 personer som uppträdde på olika vis, även sång och musik. Det var så fruktansvärt kallt, vilken tur att jag hade långkalsonger på mig. :-). Fy farao, när kommer värmen tillbaka?

I eftermiddags fick jag ont i huvudet, eller rättare sagt mina hårrötter
. Känner att en till omgång håravfall är på gång. Aj, aj vad det värker på huvudet. Har inte tappat allt hår så att jag har blivit helt kal men det mesta är borta. Det märks inte på samma sätt när jag har rakat huvud. Brynen och fransarna är så gott som borta, några få strån är kvar. Börjar bli less på att ha peruk, känns inte så bekvämt. Använder många olika sjalar och buffar. Skulle vilja ha keps på mig, men ser inte klok ut i dem, mitt huvud är alldeles för litet.

Apropå rötter, då tänker jag på morötter. Ikväll förberedde jag mina sådder för friland, jag gjorde upp rader och märkte upp dem med namnskyltar. Ska sätta alla frön imorgon, hade tänkt göra det tidigare men det har inte blivit av. Det blir lite olika sallader, persilja, dill, morötter, lök m.m. Besökte min kära morbror och hans fru tidigare på dagen och fick med mig lite olika växter, tomater, broccoli, atlasblomma, luktärt. Så härligt!

Imorgon kommer min kära kompis från Piteå hit. Vi ska äta lite lunch och ta en promenad. Det ska bli så trevligt, jag längtar. Hoppas att det är lite varmare ute, så jag slipper långkalsongerna. ;-)

Ser fram emot en bra dag imorgon, lika bra som den här dagen har varit (trots huvudvärken).

2 kommentarer:

  1. Visst är det trist att det inte är nån värme.
    Fast nu ikväll har jag varit på en långpromis,blandat skog och väg.Var lite för pessimistisk när jag gick hemifrån,så jag var tvungen att klä av mig lite under gång.
    Så det finns nog hopp om att varmare dagar stundar.
    Vad du är duktig med blommor och frön. Och så kul att skörda.
    Önskar dig en bra dag imorgon och alla andra dagar.Och du,strunta i peruken om den inte är skön,tycker du är fin i buffar och sjalar.
    Kram från Helen

    SvaraRadera
  2. Håller med Helen om buffar och sjalar, skit i peruken! Använd det som är skönt. Hoppas att du och vännen från Piteå har haft en bra dag. Själv har jag varit ledig och på em har Agnes haft två kompisar på besök. Jag har knappt märkt dem och lillebror fick också vara med (!)det brukar inte tolereras ;-) Ringde i lördags och tänkte komma förbi men du var ju och shoppade. Vi syns säkert på lördag i Sjulsmark. Ha det bäst, Kramar!

    SvaraRadera