Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 7 maj 2010

Må Bra - terapi


För att jag ska känna lugn och inte hetsa upp mig allt för mycket pysslar jag med mina frön och blommor.

Den här veckan har varit extra jobbig, mest troligt för att jag sover så dåligt. Om det fortsätter så här måste jag nog be min läkare skriva ut insomningstabletter. Jag är (som många andra) en person som ska klara mycket själv utan hjälp av massa tabletter, men genom min sjukdom så är det bara att inse fakta; jag kan inte vara en envis norrbottning som ska pina sig igenom problemen, utan måste acceptera den hjälp som finns. Det är dumt att jag ska vara sömnlös bara för att jag vägrar äta tabletter för det, dessutom straffar det sig på mitt humör.

Min "må bra" terapi för dagen har varit att ordna två vårliga blomarrangemang. Dessutom har jag haft en mysig lunchstund i växthuset med avslutande vilopaus på altanen. Jag ska ladda batterierna inför en spännande helg.


Kram på er alla!

6 kommentarer:

  1. Snygg terapi! Känner igen prinsesskronan i zinkbaljan. =0)
    Ja visst är det underbart att få skapa något, det mår man så gott av.
    Helgkramar på dig och fam!/sara

    SvaraRadera
  2. Jättefina arrangemang! Har själv inte fått fingrarna ur... Det är ju så härligt med vår! Kramar, ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Hej! Allt blir så mycket jobbigare om man inte får sova. Var nu inte så envis att klara allt själv. Sök hjälp om sömnlösheten fortsätter. Hoppas du sover gott inatt!
    Kramar A-L

    SvaraRadera
  4. Hej!

    brukar läsa din blogg, Ville bara skriva att jag tycker dina blommor är jättefina, ser ut som ni har fint väder, i skåne har vi regn och blåst bara:-(

    Hälsningar Lisbet

    SvaraRadera
  5. Jag skulle också ha ett växthus att luncha i, det låter så mysigt. Fast jag kan inte förneka att det är väldigt bekvämt att hämta färdiga blommor från pappas växthus. Men en vacker dag ska jag skaffa ett eget.
    Ha det bra! Kram Ulrika

    SvaraRadera
  6. Inspirerande blomsterarrangemang! Känner igen mig i dina funderingar kring tabletterna...det är kanske norrbottningen i oss minsann. Min erfarenhet insomningstabletter är att dom hjälpte mig jätte bra en period när jag verkligen behövde det och det var inga konstigheter att sluta med dom när jag kände mig bättre. Hoppas du får god sömn så sanrt som möjligt.

    SvaraRadera