Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 9 maj 2010

Lördagsutflykt nr. 1

Sedan jag blev sjuk har jag varit väldigt försiktig och lite feg (tror jag) att åka iväg på lite längre turer. Bara de nödvändigaste resmålen som t.ex. mataffären, apoteket, vårdcentralen, systemet, handlingscentret Storheden och i värsta fall en kort vända till själva stan, Luleå. Sedan några få besök på jobbet.

Antingen så har jag inte mått så bra, inte haft lust, det har varit dåligt väder, har inte velat åka ensam, rädd för att få någon infektion m.m. Men i helgen var det dags att åka på en lite längre tur. Jag mår mycket bättre och kände att nu var det dags.

Jag och min man samt ett par goda vänner till oss drog till Haparanda och IKEA. För er som inte känner till norra Sverige så ligger det ca. 1.5 timmes bilfärd nordost från min by.

Det är lustigt det där med IKEA. Jag hade sagt till min man att det inte var så mycket som vi skulle handla, vi skulle bara åka dit för ro skull egentligen. Väl framme med min man nästan fastklistrad vid vagnen startade rallyt. Fattar inte vad som händer i (oftast) kvinnornas hjärna..plötsligt finns det hur många saker som helst som man bara måste ha. Jag sprang hit och dit och la grej efter grej i vagnen. Männen (i alla fall min man) gick sakta efter med var sin vagn, stannade till ibland och suckade djupt, fortsatte sedan med tunga steg..mumlandes ibland "mmm, det blir nog bra älskling" eller " behöver vi verkligen det?". Allt resulterade i en ny kontorsstol, kuddfodral, ljus, glas, vas, lampskärmar, duschdraperi, toaletttillbehör och massa annat.

Vi åt lunch på MAX. Oh, vad jag har längtat efter en flottig hamburgare med pommesfrites. Har inte ätit det på länge och jag måste erkänna att det var riktigt gott. Runt IKEA finns det lite andra affärer, så självklart var vi tvungna att besöka dem med.

Resan avslutades med en fikapaus i en sommar stuga hos gemensamma goda vänner. En riktigt trevlig shoppingresa med både skratt, solsken, fina vänner och gott humör.

5 kommentarer:

  1. Låter som en underbar dag, det är så mycket man upptäcker att man behöver när man kommer till IKEA:-)

    Hälsningar Lisbet

    SvaraRadera
  2. Att fara på IKEA är en annan typ av måbra-terapi :-)

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad kul att du har kommit dig iväg på en längre utflykt. Håller med Lisbet och Malin, det är så kul och terapiigt. Själv har jag har lagt in vad jag vill köpa till Jakobs rum på inköpslistan på Ikeas hemsida och till maken har jag sagt att det nog blir något mer som jag inte kommit på för att gardera mig. Det är ju bra att veta på ett ungefär vad det hela ska sluta på =0)

    SvaraRadera
  4. Oj vad jag blev sugen på en tur till "Happis" jag också. Skulle med all säkerhet kunna göra slut på lite pengar.
    Vad roligt att du kom iväg och fick en bra dag.
    Kram Helen

    SvaraRadera