Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 7 maj 2010

Vårlig promenad.

Tidigare i veckan tog jag och hundarna en härlig skogspromenad. Det är fortfarande mycket snö kvar där ute. Vi startade tidigt på förmiddagen, det hade varit så pass kallt under natten så jag kunde gå på skoterspåren. Jag satt och vilade på en stubbe ett tag medans hundarna sprang runt. Vi njöt av solen, dofterna och lugnet. Detta var verkligen något som jag behövde, energi från skogen. Man känner riktigt hur kroppen tar åt sig och väcks till liv, precis som vårblommorna i marken som kämpar sig igenom snön för att njuta av ljuset och värmen och sedan visa sig i full blom.

Här följer några bilder från vår promenad:

Niro springer på skaren.


Qipper i fin silhuett


En stor nallebjörn hade vaknat ur sitt ide och passerat precis där vi gick. Det gjorde ju promenaden lite extra spännande. Lite läskigt men det var kul att se spåren.


På vägen hem hittade jag ett övergivet, kallt fågelägg på vägen. Har ingen aning om vilken fågel. Undrar varför den låg där?


Är så glad att jag bor så pass nära skogen, alla skulle behöva besöka den för att tanka lite energi. Jag kände mig nästan som Ronja Rövardotter, fast jag använde inget vårskrik.

2 kommentarer:

  1. Hej! Skönt med skogsutflykt, men läskigt med björnspåren. Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder!!! Jag håller med dig om skogen. Den är helt underbar och ger också mig fullt av energi, lugn och tröst. Det pirrar till i magen när jag tänker på Björnen...dom är nog närmare oss än vad vi vet ibland.

    SvaraRadera