Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

lördag 1 maj 2010

Dagen efter hemkomsten och Valborgsmässoafton.

Sov rätt bra den här natten också, skönt. En riktig slö dag, vädret var inte så uppiggande direkt. Såg TV, läste, förberedde middagen.

Min kära kompis "sjuksköterskan" kom förbi och gav mig min spruta. Det var den näst sista..

Svärföräldrarna hälsade på en liten stund, trevligt att se dem, det var ett tag sedan. Fick lite olika kläder utav dem som tillhör folkdräkter, mitt projekt är att reda ut gällande vad som tillhör vad. Hmmmm, det kommer att ta tid. Dottern dansar ju folkdans så det vore kul om något skulle passa henne. Det är väldigt fina dräkter.

Blev bjuden till grannen på middag men vi tackade nej, jag började känna mig lite sämre på kvällen,väldigt trött och sliten.
Vi myste här hemma, åt grillat kött och majskolvar, potatisklyftor, grillsåser och en god sallad. Åh, vad jag har längtat efter dessa majskolvar. Det är så gott, men herregud vad det fastnar i tänderna. Tog inget vin till, kände inte för det idag, men det är inte så viktigt. Vatten är gott det med.

Allt regn och kylan gjorde att jag valde att stanna hemma på kvällen, min man höll mig sällskap. Vår dotter tog sällskap med några kompisar och cyklade till Majbrasan. Det blev en snabbvisit för hon fick tyvärr ont i magen och kom hem efter ett tag.

Den här valborgsmässoaftonen var kanske inte som alla andra, vi brukar ju alltid umgås med kompisar och se brasan tändas, men vi får fira extra mycket nästa år i stället. Och jag kan ärligt erkänna att det var väldigt skönt att mysa i soffan under en filt med min familj runt omkring mig.

2 kommentarer:

  1. Vi åkte ner till brasan ca en timme. Surrade med folk och köpte lite lotter. Jag vann ett ljus, min samboman vann bl.a en hemlig vinst som blev hemkörd lite senare på kvällen.... En BILBANA!!!
    Så nu kan vi ha race jag och "gubben" för några barn har vi ju inte hemmaboende längre. Hihi!
    Idag har det verkligen varit stugväder.Snö och regn om vartannat, inte ens hunden vill vara ute.
    Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt ni verkar ha haft det. Nog har det varit skönt inomhus idag, mina hundar har heller inte känt sig så roade av vädret. kram

    SvaraRadera