Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 30 april 2010

The Fifth Battle

Åh, vad trött jag var när jag skulle stiga upp. Vill tillägga att det inte berodde på vinet. :-) Har dessa eländiga vallningarn hela tiden och på natten när man ska sova är det inte kul. Öppnade fönstret: kallt, varmt, kallt, varmt, kallt, varmt..ja så där höll det på och gör så alla nätter. Inte konstigt att man är lite trött.

Vi käkade frukost, och höll nästan på att glömma bort vår tid, vi satt och pratade med en tjej som skulle få åka hem nu efter avklarad strålning.
Lite stressade checkade vi ut, och halvsprang till onkologen. Vi eller rättare sagt min kompis lyckades pressa dem lite igår så att vi fick samma behandlingstid samt att vi fick sitta bredvid varandra.
Vi skämtade och skrattade, sköterskorna tyckte det var trevligt. Vi hade huvudvärk (man får det av en utav kurerna), var trötta, skrev i våra skrivböcker, drack kaffe och kissade rött (hallonsaften). Min kompis fick lite problem med sin venport men det ordnade sig till slut.
Vi var lite vingliga, lulliga och trötta efteråt. Jag kände av lite illamående men inte lika starkt som förra gången. Vi hann med apoteket och köpa oss en sallad att äta på bussen hem.
Vi satte oss först längre bak i bussen men kände att det var en mycket dålig idé så vi flyttade oss till platsen näst längst fram istället. Började så småningom att känna mig bättre. Kunde äta lite sallad och drack massor med vatten. Vi båda var lite trötta och yra, men vi lyckades prata bort tiden även denna gång.

Taxin var på plats som vanligt. Packade upp, ordnade med medicinerna för kommande dagar, drack lite Proviva, duschade. Låg och myste med min dotter ett tag.
Tog magdropparna, har problem med magen och den höga dosen av illamåendemedicinen kommer inte att göra saken bättre. La mig kl. 22.00.

En bra dag igen, trots cytostatika. Tack vännen i Piteå, utan dig hade det inte varit lika bra. Roligt, trevligt sällskap och bra personal har förgyllt dagen!

3 kommentarer:

  1. Annika, jag blir som vanligt tårögd och imponerad av att läsa om din styrka och din glädje som du har.! Vad underbart att du hittat en vän i striden mot "the evil guy". Måste vara enormt skönt att ha någon att kunna prata med en vän som verkligen förstår situationen du befinner dig i och som också gillar att skratta och snacka. Hoppas att ni kan få möjlighet att gå på behandlingar ihop framöver också, så att du har en "snacke-kompis" vid droppställningen. Ha det gott och hoppas du får en fin Valborg trots allt. Kramar från Clara

    SvaraRadera
  2. Ja det måste vara den ultimata vännen, någon som samtidigt går igenom exakt samma sak. Kan tänka mig att ni emellanåt fyller i varandras meningar om hur det var eller känns.
    Önskar dig en jättebra Valborgshelg,trots vädret.
    Här SNÖAR det just nu. Känns inte så lockande att gå till brasan.
    Kram från Helen

    SvaraRadera
  3. Tjena brudar,

    Jo min Pite-kompis är fin, synd bara att vi endast har en gemensam behandling kvar tillsammans, hon har nyss börjat och jag ska avsluta. Men vi kommer att stötta varandra igenom detta. kram

    SvaraRadera