Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 1 april 2010

Skärtorsdag



Sillen är inlagd, laxen är på gång.
Äggen ska kokas och snapsen ska sköljas ned med sång.
Påsken är här med kulörta fjädrar i ett spretigt ris,
och har jag inte godis, ja då är det kris.
Påskägget är fyllt med salt, sött och choklad
jag tror det kräver någon extra promenad.
Vi får hoppa att solen visar sig extra stark,
så vi efter påsk får lite upptinad mark.

En skön påsk önskar jag till alla och en var,
att lugnt och skönt ni hemma eller i stuga har.
Till veckan, jag åter igen till Umeå drar,
innan dess jag på kvasten till Blåkulla jag far.
Ska njuta av påsken och av allt som hör till,
har inga måsten utan får göra vad jag vill.

Glad Påsk!

4 kommentarer:

  1. Nu får du lägga till poet på CV:n :-) Tänkte komma över ngn dag till veckan nu när jag har påsklov. Vi syns gumman, Påskkramar!

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är med skrivandet, både med och utan rim! Hoppas vi ses snart!

    Puss puss i påsk!

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk
    Önskar
    Alva.

    SvaraRadera
  4. Fina du! Vilken fin påskdikt :) Glad påsk!

    SvaraRadera