Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 2 april 2010

Långfredag

Ja, då var jag åter från Blåkulla. :-) Det blev bara en snabbvisit.
I år är det en annorlunda påsk. Vanligtvis brukar vi fira den tillsammans i vår stuga som ligger 28 mil norrut, nästan mot Kiruna. Min man, dotter och hundarna har åkt dit och ska fira påsken med mina svärföräldrar och stug grannar.

Jag och min mamma är här hemma i byn och firar. Eftersom jag var sjuk förra helgen och för att det är så långt till närmsta sjukvård, var det bättre för mig att stanna här. Det är ändå en risk ifall jag skulle drabbas av feber. Idag har jag faktiskt varit varm och tempen har legat på 37.2. Vet att min febergräns är låg, så det var tur att jag stannade hemma.

Mamma och jag har haft det jättemysigt. Vi har tagit en liten promenad, besökt min morbror med familj, ätit god mat och haft det trevligt. Imorgon hoppas jag att solen tittar fram igen, så vi kan njuta utav den på altanen.

Ett vårtecken; såg en flock snösparvar flyga förbi oss när vi tog vår promenad. Vad härligt det var att känna lite asfalt, längtar till när man kan börja cykla.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar