Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

lördag 3 april 2010

Påskafton

Oj oj, jag känner mig som en ballong, sprängfylld och stor. Får nästan dåligt samvete efter att jag har proppat i mig sådana godsaker hela dagen, fast det är väl så påsken alltid har varit...ett ständigt tuggande.

Apropå allt tuggande, så var jag till tandläkaren tidigare i veckan. Nu när landstinget har gjort sitt med mina tänder (inga flera kostnadsfria undersökningar eller behandlingar) och när tänderna bara blir sämre och sämre, ville jag ha en dejt med min "privata" tandläkare för att få en bedömning om kommande behandlingar. Allt såg rätt bra ut förutom min kraftigt ökade tandsten och missfärgningar. Eftersom min salivutsöndring har minskat ökar så klart bildningar av tandsten. Missfärgningarna kommer från det bakteriedödande medel som jag har använt. Tandläkaren ansåg att eftersom min infektionsrisk är så hög ska vi vänta med att behandla tänderna tills efter min sista cellgiftsbehandling. Det var iaf skönt att jag inte hade några hål.

Idag, Påskafton, har vädret varit si så där, mulet och disigt men skönt. Fick besök av en barndomskamrat till mig, hans fru och dotter var också med. Vi hade det så trevligt och hann prata om allt möjligt. De hade med sig en vacker blomma som kommer att få en hedersplats i huset. Apropå blommor, herregud vad jag har fått blommor sedan jag blev sjuk, trodde aldrig att jag skulle få så mycket..det är helt underbart vad alla är rara. Känner mig hedrad, tack alla snälla rara vänner!

Mamma och jag tog en promenad efter halv fem, precis när solen tittade fram. Vi ska nu se lite tv och ta det lugnt. Imorgon blir det promenad igen, ni vet, allt tuggande kräver massor med steg..annars blir min kropp till deg. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar