Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 6 april 2010

Kära pelargoner


Nu är mina pelargoner klarvakna. Har klippt ner dem lite och tagit fram dem till ljuset och värmen. På bilden ser ni några utav dem, jag har för tillfället 16 plantor totalt, men jag vet att det kommer att bli några sticklingar från dem så när det är dags att plantera brukar det vara runt 25 stycken.
Jag har mest röda sorter men rosa och vita är också favoriter. De planteras ut i olika stora krukor, ensam eller tillsammans med någon sommarblomma. Tycker det är kul att kombinera med olika blommor och bladverk. Det finns oändligt många olika sätt plantera, bara de trivs ihop gällande läge och vattning.

Jag älskar sommaren och mina pelargoner och visst lyser de upp och sprider glädje.

1 kommentar:

  1. Tack för påminnelsen... Undrar om mina lever nere i källaren! Hade nästan glömt bort dem!

    SvaraRadera