Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 6 april 2010

Packar för imorgon

Imorgon är det åter dags för mig att åka ner till Umeå. Jag har nu avklarat min behandling med Herceptin och Taxotere, halva tiden av min totala cellgiftsbehandling.

Denna gång kommer jag att få en FEC-kur som kommer att ges tre gånger med tre veckors mellanrum. FEC-kuren omfattar tre olika cytostatika: fluorouracil(F), epirubicin(E) och cyklofosfamid(C). Som vanligt kommer jag att först ta prover och sedan träffa läkaren. Har ingen aning om jag får cellgifterna imorgon eller på onsdag, kommer att packa med övernattningsgrejer ifall att.

Vet inte så mycket om den här behandlingen, förutom att en utav preparaten ser ut som hallonsaft och att man kissar rosarött efteråt. När det gäller biverkningar så vet jag att den här kuren kan leda till illamående men det är inte alla som drabbas.

Jag återkommer med en rapport när jag är hemma igen. Ber er alla hålla tummarna för att jag slipper illamåendet även den här gången.

kram till er alla.

7 kommentarer:

  1. Hej Annika. Helt underbar blogg du har. Tänker på dig o din familj. Vad snygga perukerna är, ser ju riktiga ut(eller vad man ska säga). Hoppas det går bra i Umeå nu, vi håller tummarna. Ser fram emot din rapport. Sköt om dig tjejen.
    /Marina W

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det går bra och att du känner dig pigg på söndag så att du kan komma och mysa med oss!

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt går som det ska i Umeå och att du inte kommer att må allt för rackarns illa efteråt.
    Kram från Helen

    SvaraRadera
  4. Hej Annika, vad tapper du är! Med förmågan att se det ljusa mer än det mörka i livet är du en förebild för oss alla.
    Du har också gett mig en kick att ta itu med mina egna pelargoner, kanske vi kan byta skott med varandra, jag har en del trevliga sorter.
    Kram, Barbro

    SvaraRadera
  5. Hej! Vi håller tummar och tår så vi får gråa hår..........KramiZar!Sara

    SvaraRadera
  6. Håller alla tummar! Kram

    SvaraRadera
  7. Tack alla för ert stöd, det hjälper.
    Malin, visst räknar jag med och hoppas på att kunna mysa med er på söndag, vi får se.
    Barbro, jag byter gärna skott med dig. Just nu har jag inga men vet att det kommer. De ska få återhämta sig lite efter sin sönhetssömn först.
    kram

    SvaraRadera