Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 7 mars 2010

Sol, kalas m.m.


Äntligen har solen visat sig en längre period.

Under fredagen kunde vi njuta av dess värme under hela dagen.
Min man och dotter var och åkte slalom. Det fina vädret hade lockat flera åkare till backen, vilket gjorde att det var cirka 100 meters liftkö. De kämpade ändå på och stannade där några timmar.

Under tiden passade jag på att ta en längre promenad med hundarna. Aj Aj vad mina ben värkte efter den rundan, men det var värt det. Det är så skönt att kunna röra på sig i lagom takt utan att bli för trött, svettig och kall. Efter den sköna prommisen satt jag på altanen och myste i solskenet med en kopp kaffe, Härligt!

På lördagen var det dags för vår dotters kalas. Min man och jag delade upp oss på två bilar och hämtade upp alla tjejer. Vi åkte till Golfgarden i Luleå. En trevlig man hälsade alla välkomna och berättade lite om upplägget för kalaset. De började med att äta mat, tacotallrik. Efter maten skulle de spela minigolf, men först en genomgång av regler och uppdelning av lag. De tog ett tag för alla att ta sig igenom alla 16 banor, jag och min man hjälpte till att föra protokoll och räkna ihop poängen. Det hela avslutades med godis, presentöppning och guldmedaljutdelning till vinnaren. (alla andra kom på andra plats)
Efter att ha varit inne hela dagen kändes det skönt att få komma ut på en promenad, min man passade på att åka lite längdskidor. Vår dotter lekte med en kompis.

Idag var det egentligen tänkt att vi skulle köra in till stan och promenera längst isvägen. Sportfiskeklubben arrangerade en fisketävling i södra hamnen och min man skulle vara med. Vädret var inte så bra på morgonen, blåsigt och kallt så jag och dottern bestämde oss för att stanna hemma istället. Vi tog som vanligt en promenad med hundarna.

Nu när (förhoppningsvis) den kallaste perioden är över, hoppas jag på att kunna fortsätta med mina promenader. Kroppen och knoppen mår bra av det. Jag börjar förstå hur andra cancerpatienter känner sig, det är tungt att se och känna kroppens förvandling t.ex. viktökning/ minskning, att tappa håret, smakförändringar m.m.
Jag försöker att klä mig fint och sminka mig lite då och då för jag mår bra av det.

Imorgon är det åter igen tid för att resa till Umeå. Tänk ändå vad tiden går fort. Den här gången kommer min dotter att följa med. Tror vi kommer att få det trevligt tillsammans. Taxin kommer att hämta oss kl. 05.15 så det gäller att lägga sig i tid ikväll för att orka stiga upp. Jag håller tummarna för att proverna ska vara bra så att jag kan få behandling på tisdag. Som läget är just nu så borde dom vara det, jag har mått bra de senaste dagarna, endast lite huvudvärk.

Återkommer när vi är hemma igen.
Kramar till er alla

5 kommentarer:

  1. Va roligt att Elin får föja med, hoppas ni somnar i tid så ni inte är så trötta i morron man brukar ju ligga på "åhoga" och titta på klockan stup i ett, och vara rädd att försova sig
    Lycka till.

    Kram Barbro o Sören

    SvaraRadera
  2. Kul att höra att du mår bra och att du haft en bra helg.
    Nu längtar man efter en skotertur med lunch i skogen. Så härligt att få ligga på ett renskinn och vända näsan mot vårsolen.
    Hoppas proverna är ok,hjälper till att hålla tummarna.
    /Helen

    SvaraRadera
  3. Hej Annika!
    Ville bara kolla till dig och din blogg och se hur du mår. Skönt att se att du fortfarande är ditt vanliga positiva du! Sköt om dig!
    /Roberth på Q

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt lyxkalas ni verkar ha haft! Elin måste varit nöjd. Hoppas allt går bra i Umeå.
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  5. Tack för alla hälsningar. Roligt att det är flera som vill skriva en kommentar, uppskatter det jättemycket. kram

    SvaraRadera