Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 1 mars 2010

Provtagningsdag

När man är med i en studie måste man genomföra regelbundna provtagningar och resultaten ska faxas till forskningsenheten, Onkologkliniken på NUS. Idag var det tid för provtagning.

Det är så smidigt när man kan boka tid på nätet, då är det bara att åka till vårdcentralen och sätta sig och vänta på sin tur....nästan, man måste så klart anmäla sig i receptionen så de vet att man har kommit dit.

Idag var jag nog lite tankspridd. Med remissen i handen och min tid inpräntad i huvudet gick jag direkt till väntrummet utan att anmäla mig. Var på plats i god tid men upptäckte efter en stund att ingen ropade upp mitt namn. Skit också, det var bara att gå tillbaka, och efter det gick det fort. Istället för 10 minuter blev det 40 minuter istället. Det gjorde väl inte så mycket, har ju ändå inte så mycket annat för mig.

Har ingen aning om provsvarets resultat, men de ringer säkert upp mig imorgon om det skulle vara något avvikande.

Har haft ont i halsen hela dagen, men än så länge har det inte förvärrats. Blöder näsblod igen, men det verkar vara vanligt när det är så skört i slemhinnorna. Det är ingen fara med det.
Tog en liten promenad med hundarna och gjorde lite yoga. Känner att jag måste röra på mig mer, aptiten gör att jag går upp i vikt, vilket gör att jag inte mår bra. Lite rörelse varje dag går nog bra och kanske en ännu sundare kost, ingen bantning.

Eftersom vår dotter har sportlov den här veckan kan jag säkert få med henne på några utav promenaderna

Jag längtar till våren och trädgårdsarbetet, det är för mig sund motion. Just nu känns det väldigt långt borta, men jag vet att det kommer. Så härligt!

2 kommentarer:

  1. Hej Annika! Jag längtar också till våren. Jag har köpt plantjord och tomatfrö, dom ska ner i jorden den första soliga dagen. Vi ses med jord under naglarna. Kram på dig./Sören

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart med jord under naglarna. Har också lite fröer som väntar på att få komma ned i jorden. kram

    SvaraRadera