Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 2 mars 2010

Hjälp, snön förökar sig...

Herregud vad det snöar. Jag fattar inte hur länge det ska hålla på att snöa så här mycket. Snart finns det ingen plats att placera det vi( min man) skottar bort. Det är tredje gången som garagetaket blir rensat på snö.

Idag var det tänkt att min man och dotter skulle åka slalom, men dagens busväder satte stopp för det. Ingen utav oss är vana slalomåkare, förra året var premiär för oss alla (om man inte räknar med några få gånger när jag och min man var mellan 17-20 år). Så med den ringa erfarenheten hade det nog inte fungerat så bra att ge sig ut i backen idag.
Det var tänkt att de skulle hyra utrustning på plats, men eftersom åkningen blev inställd passade vi på att åka till en butik i Boden och hyra en slalomutrustning till vår dotter. Man hyr utrustningen på 2 år, stavar och glasögon måste man köpa. Det kommer nog bli så att vi också köper en utrustning framöver, vid eventuell realisation under våren. Det vore riktigt trevligt att kunna åka iväg på spontana turer där utrustningen inte är ett problem, det är ju faktiskt riktigt kul och man gör något hela familjen tillsammans.

En annan trevlig aktivitet som man kan göra när det finns så här mycket snö är att hoppa i den. Ikväll när min man skottade för femtioelfte gången uppmanade han oss att komma med ut. En gigantisk snöhög har byggts upp på vår baksida mot garaget. Qipper, vår hund var helt galen ute och sprang upp för den högen och upp på garagetaket och ner igen. Han och Niro älskar verkligen snö, de gräver, hoppar och plumsar.
Plötsligt var vi alla tre uppe på garagetaket och hoppade ned i snödrivan. Jag sjönk ned med snö ända upp till halsen. Oh, det var så kul, tror jag gick i högstadiet när jag gjorde detta sist. Vilket glädjerus.
Vår dotter var lite feg i början men väl när hon hade hoppat första gången så ville hon nästan inte sluta.

Vi får hoppas att morgondagen bjuder på lite uppehåll och slalom för mina älsklingar. Får se om jag inte tar mig ett snöhopp för mig själv när ingen ser på. :-)

2 kommentarer:

  1. Hej! Oj vad kul och mysigt det låter, ja man mins en vinter hemma i långis då snön räkte till ladugårdstaket och vi åkte från det ända ner på sjön. Härliga minnen.

    Ha det så gott min vän och plumsa på, det göt inget om någon ser. Skyll på att medicinerna stigit dig till huvudet =0)

    SvaraRadera
  2. Tyvärr har vi brutet tak på garaget. Kommer ihåg när pappa skottade av taket och man hoppade! Vi får be pappsen höra av sig när det är skottdax igen så får vi alla hoppa. Gräva gångar är ju inte heller helt fel. Det är ju perfekta snödrivor att skotta i! Kanske morgondagens projekt? Kramar!

    SvaraRadera