Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 28 februari 2010

Sköna Söndag

Gårdagens trötthet var borta när jag vaknade på söndag morgon. Kan bero på den underbara sömn jag hade under natten och tillkommande sovmorgon. Härligt att känna sig utvilad och pigg.

Snön har vräkt ned hela dagen men temperaturen har varit tillräcklig behaglig för att locka till lite uteaktivitet.

Jag och min dotter passade på att besöka goa vänner för lite te, lek och trevliga samtal. Fick en skön avslutning på kompisträffen, genom att ta en promenad med hundarna. Qipper och Niro rusade iväg efter vägen i sådan fart så att de försvann från synfältet, dold av snön som yrde upp. Det är så kul att se dem med sådan obegränsad energi och lycka av att få springa. Önskar man hade en tiondel av den energin.

Min man hade köpt hem pizza till middag. Kommer inte ihåg när vi åt det senast, det var iaf väldigt länge sedan, varför det säkert smakade så extra gott idag.

Som avslutning på kvällen har vi njutit av det fantastiska naturprogrammet "Expedition Nya Guinea", Johan Olssons bronsplats på fem milen i OS, samt ishockeyfinalen.

Jag har haft en riktigt skön söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar