Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 16 februari 2010

Tandläkaren idag, Umeå imorgon

Igår när vi var ute på promenad ringde min tandläkare, hon ville att jag skulle komma in på tisdagen så skulle de dra ut min elaka visdomstand. Huuu, hatar att besöka tandläkare men den måste bort.

Var på plats kl. 08.00 för att först få ett lugnade medel. Jag fick ligga på en brits i ett vilrum medans de tog hand om en annan patient under tiden. Hittade några intressanta tidningar och hann bara bläddra i den första innan jag somnade. Efter en timme fick jag komma in i behandlingsrummet och kampen började. Fyra bedövningssprutor i munnen och två tandläkare som turades om att dra. Herregud vad den satt..men till slut sa det PLOPP och tanden kom ut.

Fick gå tillbaka till vilrummet och vila i ca. 1,5 timme, sov skönt igen. P.g.a. sprutorna och det lugnande medlet fick jag inte köra bil hem, så min svärmor kom och hämtade upp mig.
Det var lite vingligt när jag gick.
Nu är det bara att ta det lugnt resten av dagen. Ska bara packa en liten väska inför imorgon. Klockan 06.40 hämtar taxin mig och tar mig till busstationen. Ska åka ner till Umeå för provtagning och träffa läkaren. Är mina provsvar bra blir det min andra cellgiftsbehandling på torsdag. Skulle det visa sig att svaren är dåliga får jag åka hem samma dag. Hoppas på det bästa.

Återkommer med rapport efter Umeåbesöket. Kramar på er alla..

3 kommentarer:

  1. Hej Annica! Vad du är bra på måla och vilken fin bild på dej och hundarna i det vackra vädret, oj vad du får gå igenom mycket, tur att du är positiv. Vi önskar dej lycka till på torsdag.

    Kram Barbro o Sören

    SvaraRadera
  2. Tack, ni är så gulliga. Det är bara att acceptera, gå igenom det och gå vidare, har inget annat val. kram

    SvaraRadera
  3. Kram på dig och hoppas det gått bra i Umeå.
    //Jeanette

    SvaraRadera