Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

fredag 26 februari 2010

Omkoppling sker...

Detta inlägg har inte med växeltelefoni att göra, vilken i och för sig skulle kunna vara ett ämne för avhandling eftersom jag har jobbat inom den sektorn i flera år.

Nej, inlägget i sig är i relation med min kroppsliga funktion. Låter nog konstigt för många utav er och och tro mig det är konstigt för mig med.

Jag är en tjej som oftast är alert och snabb, kanske inte vid de största matematiska uträkningarna och problemlösningarna, men utöver det.. Dessa två dagar (torsdag och fredag) känns det som om min hjärna håller på att tömmas på batteri, den behöver en om installation.
Igår eftermiddag skulle jag ordna för nästa behandling. Min dotter kommer att följa med vilket innebär att jag skulle tillägga extra säng för boendet och boka bussresan.
Mitt i samtalet, är det som jag tappar helt fokus, syn och hörsel hänger inte med...och hjärnan säger, var god dröj..omkoppling sker..efter några långa sekunder så är allt vanligt igen.
Märker att jag kan sitta och titta på hundarna som leker ute på gården men jag ser dem inte, de är bara ett suddigt virrvarr, då säger hjärnan..var god dröj..omkoppling sker..och så sen är de tillbaka i synfältet, snöiga, busiga och glada.

Morgonrutinen med korsord är ett trivsamt nöje, en ny utmaning varje dag. När jag suttit och stirrat på ett ord i fem minuter är det dags att lägga ner projektet för stunden...var god dröj..omkoppling sker.

Jag undrar om jag har missat något, men det verkar inte så. Dessa sekunder i mellanledet av omkoppling ger signaler att nu f*n får det var nog. Annika, du måste vila!

4 kommentarer:

  1. Det är ganska fantastiskt att kroppen själv säger till när det är nog. Ta hand om dig gumman och ta det lugnt! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med förra kommentaren, att det är tur att kroppen säger ifrån när det är dags att vila. Sedan säger jag igen, vilken förmåga du har att uttrycka dig.
    Sköt om er och ha det så bra ni kan!
    Kram A-L

    SvaraRadera
  3. Visst är det tur att kroppen har den förmågan. Jag lovar att jag ska vila, för snart kommer solen och värmen och då vill jag vara med och välkomna den. Kramar till er och era familjer

    SvaraRadera
  4. Ja, va bra du uttrycker det och va otäckt med de där omkopplingarna. Man är ju så van och tar det förgivet att allt ska funka men egentligen är det ju ett mirakel. Det är fantastiskt vad sömn kan göra för oss. Vila och unna dig att bara ta det lugnt. Stor kram till dig!

    SvaraRadera