Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 25 februari 2010

Flitens lampa lyser..

Idag är det full rulle hemma, men inte med mitt traskande fram och tillbaka.

Mina svärföräldrar är här och håller på att renovera våran "lilltoa". Min kära mor ordnar med torsdagsmiddagen, ärtsoppa och plättar samtidigt som hon fejar och gnolar trivsamt.

Hundarna vandrar emellan oss, antingen för att bli kliad, få en smakbit eller för att ha koll på flocken.

Själv håller jag lite låg profil idag, kroppen orkar inte med. Har precis lagt en beställning på födelsedagspresenter till vår dotter som snart fyller år. Får hoppas att det hinner bli levererat tills dess.

Ännu en kall dag stänger in oss i husets varma kärna. Braskaminen får jobba hårt.

Lite varm choklad och en tidning blir nog min förströelse under eftermiddagen.

2 kommentarer:

  1. Hej Annika. Tänker på dig och hoppas att kylan ger sig och att du får må så bra som möjligt. Förstår att behandlingen är tuff. Kul att du är så kreativ och gör så fina inlägg. KRAMAR Gun

    SvaraRadera
  2. Tack Gun, det är roligt att du uppskattar mina inlägg. Visst kommer vädret bli bättre och vi alla kan njuta av vårsolen. Sköt om dig, kram

    SvaraRadera