Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 19 januari 2010

Tulpaner från Amsterd....nej, Sverige


Visst är det underbart med blommor. Som ni redan vet så älskar jag dem. Just den här årstiden tycker jag att tulpaner är allra bäst.
Fantastiskt vackra och massor med olika kulörer.

Dessa inhandlade jag igår. Hade gjort ett besök på vårdcentralen bland annat fick min dotter sin andra svininfluensa spruta. Det fanns endast röda tulpaner att välja på men det gjorde ingenting. De är så vackra där de står på köksbordet. Om jag ska välja en favorit bland tulpanerfärgerna så kan jag tycka att en mixad bukett är allra finast, då får man lite av varje.

Får se vad det blir nästa gång.

Det så härligt med ljuset ute och doften och skönheten från tulpanerna inomhus.

2 kommentarer:

  1. Å jag väntar på att mina sista amaryllisstjälkar ska blomma färdigt så att jag får ersätta julblommarna med lite tulipanfägring. Jag tänkte nog satsa på en mixad variant, även min favorit:). Kramar till dig.
    //Monika

    SvaraRadera
  2. Amaryllisen är väldigt vacker den med. Väntar också på att två stjälkar ska blomma färdigt men jag fixade tulpaner också. :-)

    SvaraRadera