Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 20 januari 2010

Inte länge kvar nu...



På måndag den 25/1 är det dags att dra söderut. Har äntligen fått en kallelse till NUS, Norrlands Universitetssjukhus i Umeå.
Ska vara på plats tidigt på tisdagmorgon, så därför måste jag åka ner dagen före.
Under tisdagen kommer jag att få min undersökning av blodcirkulationen i hjärtat samt EKG. Senare den dagen ska jag träffa läkaren. På onsdag ska jag få min behandling, cellgifter och herceptin. När det är avklarat och allt verkar ok är det dags att vända hem igen.

När det gäller biverkningarna av cellgifterna kommer det oftast dagen därpå efter behandling, därför åker man hem samma dag som man fått den för att undvika att må dåligt under hemresan. Vi får se hur det kommer att gå.

Ser fram emot nästa vecka men blandad förtjusning. Är inte orolig så att jag är rädd men är lite pirrig i kroppen. Det är väl så inför första gången.
Min man kommer att åka med mig så det känns tryggt. Det känns skönt att ha med honom den här gången, dessutom får även han en inblick om vad som sker, hur man bor och hur det ser ut där nere i Umeå.

Har rustat mig väl inför den kommande attacken. Med gott mod, positiva tankar och ett jäkla anamma ska jag välkomna mina "allierade" för att besegra fienden.

7 kommentarer:

  1. You go girl!

    //Monika

    SvaraRadera
  2. Roligt att du äntligen får komma igång. Du är varmt välkommen till Västerbotten.
    Christer

    SvaraRadera
  3. Hej Annika,
    Vad bra att du fått en start på "attacken" mot fienden....jag är med och hejar på!

    Många kämparkramar till dig/er.

    //Maria W

    SvaraRadera
  4. Hejar på dig Annika. Hoppas att allt går bra och att du inte ska må så enormt illa av cellgifterna.

    Kram Clara

    SvaraRadera
  5. Håller tummmarna för nu sparkar allt igång. Många kramar och lyckatill önskningar fam Hellsvik

    SvaraRadera
  6. Vi håller tummarna för dig också, och ett stort lycka till

    Många Bamsekramar från Barbro o Sören

    SvaraRadera
  7. Tack alla för de fina kommentarerna, de värmer. Många kramar tillbaka..

    SvaraRadera