Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

lördag 23 januari 2010

Tea time


Idag har jag ont i halsen och är lite hostig. Typiskt! Ska hålla mig inne idag och försöka kurera mig inför nästa vecka.
Vet inte om jag kan få någon behandling ifall jag skulle vara sjuk, lite hosta har kanske inte så stor betydelse, får jag hoppas.
Blir det värre till måndag får jag väl kontakta Umeå innan bussens avgång och höra ifall de vill ta emot mig ändå. Så länge jag inte har feber är det väl ok.

Har laddat en stor kopp med te, stjärnanis och kanel. Mmmm..mycket gott. Kryddorna ger extra smak och värmer gott. Tyvärr hade jag ingen färsk ingefära för det är ännu bättre att sätta i varmt vatten, men jag hittade några skorpor istället. :-)

Skulle inte teet hjälpa får jag ta till dunderkuren, med färskpressad apelsin, honung och vitlök. Skål!

1 kommentar:

  1. Vitlök brukar göra susen men man blir lite "utstött" av familjen ;-) Ha det gott! Kramar

    SvaraRadera