Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 25 januari 2010

Första gången

Ja då var det dags att dra söderut, till Umeå. Bussen går kl.11.50 idag. Har allt klart, packat väskan och plockat ihop här hemma. Jag är en sådan person som gärna vill ha bortplockat, diskat och bäddat innan jag åker på resa. Det känns mycket trevligare att komma hem.

Mina svärföräldrar kommer att vara med vår dotter under tiden vi är iväg, så jag behöver inte vara orolig över det. De ska vara hemma hos oss så även hundarna får omsorg.
Vår dotter var lite ängslig i går kväll när hon skulle sova. Hon tänkte på mig och framtiden, visste inte direkt på vad men hon kände sig lite orolig. Lillgumman, hon funderar lite då och då men kan ändå säga till när hon känner sig extra orolig och ledsen. Är så stolt över henne!

Har tagit med min skrivbok så jag kan notera lite tankar och vad som händer. Ska försöka återberätta lite för er när jag kommer hem. Jag kommer inte att skriva något på bloggen under tiden jag är där, inte den här gången i alla fall. Vet att man har tillgång till dator på hotellet, vilket är bra för kommande vistelser där.

Jag känner ingen oro alls inför detta. Den enda rädsla jag har är att jag ska tappa orken. Att inte orka ta mina promenader, känna mig svag. Har funderat mycket på det där och jag får helt enkelt ta till något annat de stunder jag eventuellt är svag, som till exempel målning. Det var väldigt länge sedan jag höll i en pensel men tror inte att det är något stort problem att börja om att måla. Jag slutade p.g.a. brist på inspiration men märker att den börjar komma tillbaka till mig igen.

Ha det så gott allihopa, återkommer i slutet av veckan.

Auf Wiedersehen

3 kommentarer:

  1. Tänker på dig och håller alla tummar för att det ska gå bra och att du ska må hyfsat uthärdligt efter behandlingen. Många kramaar från Clara

    SvaraRadera
  2. Hoppas att det går bra nere i Umeå! Vi håller tummarna för att du kommer må OK. Jag tycker att målningen låter som en jättebra idé. Det är ju ytterligare en kanal man kan bearbeta sina känslor på. Sedan att du har talang är ju dessutom ett plus :-) Kram, kram, kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du under rådande omständigheter mår bra! Kram Åsa(M)L/Liko

    SvaraRadera