Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 12 januari 2010

En nygammal blondin


Igår var det dags för mig att besöka en frisör för provning av peruk. Fick ett varmt mottagande av en man som hänvisade mig till ett speciellt rum i den bakre ändan av frisersalongen. Det är viktigt att de följer de sekretessbestämmelser som gäller, vilket jag kan instämma med att de gjorde.

Testade två olika peruker och fastnade för den som ni ser på bilden. Frisören formade både med sax och ånga. Min peruk är gjord utav fiber och sådana får inte utsättas för värme av hårtork, platt- eller locktång. Man kan forma till den med lite vax om det behövs. Den tvättas i kallt vatten liggandes i schampo, sköljs ur och sedan lite balsam. Lufttorkar över natten. Lättskött och enkelt.

Är nöjd med resultatet, tror jag kommer att gilla det. Tur att sjalar är på modet fortfarande så det finns ett stort utbud att välja mellan. Det blir bra som alternativ mot peruken.

Självklart kommer det kännas mycket konstigt att tappa håret. Kan inte föreställa mig vilka känslor det kommer att ge. Det typiska är att jag har medvetet låtit håret växa ut, och nu ska det bort.:-(
När behandlingen har börjat kommer jag att göra en Britney Spears, alltså ta bort allt hår, snagga mig. Tror att det blir lättast så. Måste bara fixa en hårtrimmer, har ingen för tillfället.

En positiv sak är att jag kommer att spara pengar, eftersom jag spenderar ca. 1000:- vid varje frisörbesök i vanliga fall, vilket blir ca. 6000:- eller mer under kommande behandlingstid. Klirr Klirr till kassan. :-)

7 kommentarer:

  1. Hej!

    Snacka om att det ser ut som vanligt hår, snyggt!
    Blondiner har ju alltid roligare så varför inte. Sen blir du den av alla miljoners blondiner med en hjärna. Hi hi

    Jag tror din huvudform och din person även passar i en snygg skarfs. Du har så näpet och sött ansikte. Har du någon älsklingsfärg?

    Jag förstår att det är svårt att tänka sig tappa håret men har man tänkt tanken många gånger så är man förberedd iaf och det är alldrig dummt.

    Saknar du piffandet så får du unna dig frans och bryn färgning, ansiktsbehandling och lite manikyr eller lösnaglar.

    Ha det bäst! kusin Sara

    SvaraRadera
  2. Hej Sara,
    Visst kan man unna sig andra saker än ett frisörbesök. Ansiktsbehandling var ingen dum idé.
    Jag gillar många färger, men turkos är en av favoriterna. Klargrönt, cericerosa är också fint.
    Ha det gott, kram

    SvaraRadera
  3. Du har ju varit så himla snygg även i kort hår så jag tror att du kommer vara fin i både snaggat och sedan med en läcker sjal! Det finns ju, som du skriver, en uppsjö att välja på bland sjalar. En kollega till mig hade en supersnygg i blå-turkosa färger med silvertrådar i. Var tydligen en julklapp. Kram

    SvaraRadera
  4. Hej kompis,
    Du är ju alltid snygg i håret, peruk eller ej. Nu är det nedräkning, snart åker vi - saknar er redan, ni skulle ju ha varit med oss :(
    Ta hand om er o lycka till med allt under tiden.
    Puss o Kram

    SvaraRadera
  5. Hej världens bästa Annika :-)

    Oj så fin peruken var...riktigt snyggt!

    Jag tror att du kommer att klä i sjal också...du är ju så söt. Tänker mycket på dig..hoppas att behandlingen kommer igång snart så att du slipper gå och vänta. Det är så jobbigt att leva i ovisshet. Men med din personlighet övervinner du det också. Tänk vad vi har skrattat ihop på jobbet...tänkte just på "tvättandet av bananen" och brast ut i skratt fast jag är ensam...ha ha..kommer aldrig att glömma det :-))

    Var rädd om dig.

    Kramar från Maria W

    SvaraRadera
  6. Hej Annika!
    Vill bara säga att du kan göra jättefina sidensjalar här på Hotell Björken UMEÅ. Jättesnygga och personliga. Själv så har jag börjat med att tillverka en kniv idag. Håll dig stark
    Christer

    SvaraRadera
  7. Hej Annika!

    Vilken pudding i blonda slingor som tittar på mig. Passar dig super! Håller med tidigare talare att allt klär en skönhet. Som syrran skrev tidigare så får du lyxa till med annat som ansiktsbehandling, massage, varma bad m.m. Skönt också att det är lättskött - bara "Wash and go".
    Hoppas också att din behnadling kommer i gång snart så att du slipper vänta och undra. Tror också att jag hade gjort som du när testarna ramlar av, fram med rakapparaten istället för att se det ramla av. Ha det så gott du kan och så håller vi tummarna för dig att du snart får sätta igång med att gå först ronden mot den elaka inneboende du fått. Kramar Clara

    SvaraRadera