Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 7 december 2009

Vaccination

Det är konstigt, för några veckor sedan tänkte jag att det var lugnt, blir jag smittad av svininfluensan så blir jag. Nu är det något helt annat som gäller, plötsligt är jag i riskgruppen på grund av att jag har drabbats av cancer. Visserligen är risken större om jag får cellgifter. Immunförsvaret försämras väldigt mycket vid sådana behandlingar. Enligt läkaren och bröstsköterskan, var det viktigt för min hälsa, att jag tog vaccinationen innan alla behandlingar körs igång.

Så idag skedde det, hela familjen tog den. Min dotter tog den först. Tidigare var hon rätt spruträdd men idag fungerade det jättebra, hon var så stolt över sig själv. Inga komplikationer för någon utav oss och det gjorde inte alls ont.
Än så länge känner vi heller inte av några biverkningar, det är inte säkert att vi får några heller.

Kändes skönt att ha det gjort, ytterligare en avklarad punkt från listan.

2 kommentarer:

  1. Hej Annika!
    Vill bara skicka en liten hälsning. Jag är på väg till jobbet, men kollade in på din sida först. Var stolt över din dotter, det är jag över min. Ha en bra dag!
    Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Du har rätt A-L, det finns inget annat man är så stolt över som sin dotter.Kram

    SvaraRadera