Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 9 december 2009

Vila, vila, vila

Eftersom jag har mina order från farbror doktorn och för att jag inte heller orkar så mycket gäller det att ta till vara tiden på något bra sätt i alla fall.
Är rätt rastlös som person, och att ligga stilla och vila är en stor utmaning för mig. Som tur är finns det tidningar, filmkanaler och böcker. Har stor matlust vilket är bra men det gäller att tänka sig för lite, eftersom jag inte kan motionera som jag vill just nu.

Min kära kusin var förbi och lämnade en hög med trädgårdsböcker. December månad är perfekt för trädgårdsplanering och kommande fröinköp.

Har haft mer ont i såret och armen de senaste dagarna. Jag har inte känt något från svininfluensa sprutan, men både man och dotter har haft riktigt ont i armen men nu är allt bra med dem. Tur att man har hjälp av dem när det gäller städning och matinköp. Jag pekar på vad som ska göras och de utför, känns rätt bra. :-).

Synd på vädret, det är väldigt mörkt och trist just nu, saknar verkligen snön.
Det jag njuter mest av just nu är glögg, en varm brasa, blommor och tända ljus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar