Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

söndag 6 december 2009

Julklappar

Inför varje jul kommer man till samma rätt gemytliga problem: Vad ska man köpa för julklappar? Oftast är vi rätt snabba på att ordna med dem, en färdig inköpslista sen är det bara att handla in dem. Det brukar vi klara av på en eftermiddags shopping.

Frågade min dotter för några dagar sedan vad hon önskar sig till julklapp. Hon svarade "Att du är friskt, mamma. Allt annat är inte så viktigt."
Vilken underbar tjej! Hur lätt tror ni det var att hålla tårarna borta vid ett sådant svar, ska vara ärlig och säga att det gick inte. " Självklart gumman, ska mamma bli frisk men det kommer att ta lite tid" svarade jag, "du behöver inte oroa dig över det". Vi kramade varandra länge...hon tittade på mig efter ett tag och sade "visst, några andra saker önskar jag mig till exempel en ny stereo, DVD filmer, dataspel, kläder, pengar, ritgrejer och sånt".

Det är lätt att önska, allt kanske inte slår in men har man en lång lista är det alltid något man får som man drömt och väntat på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar