Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 2 december 2009

Imorgon är en annan dag

Smärta kan vara så annorlunda för olika individer. Den kan också kännas annorlunda beroende på om den är mer tydlig, exempelvis från ett sår eller om den kommer från det allra innersta i kroppen.

Jag känner olika smärtor. Den tydligaste och mest dominerande är den som är relaterad till mitt operationssår. Genom smärt stillande tabletter kan jag döva det onda och jag vet att det kommer att försvinna helt.

Den andra smärtan finns inom mig och är i hela kroppen. Det gör ont att se min familj vara ledsen, det gör ont att vara orolig över att inte veta om framtiden, det gör ont att se andra lida mer än mig själv, framförallt barn. Livet är orättvist för många. Idag är en sådan dag då jag är mer nedstämd, verkligheten börjar komma ifatt mig. Har lärt mig att inte ignorera det man känner utan leva ut det för att ge plats åt det nya.

Jag vill göra plats för allt det bra, roliga och spännande, därför tillåter jag mig själv att vara lite ledsen idag, för imorgon är en annan dag.

6 kommentarer:

  1. Vid fint du skriver man blir berörd. Det var så kul att prata med dig o du vet jag tänker på dig och din familj. Vi höres snart igen Kram Anna-Karin.

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!
    Förstår att det är många känslor. Du är duktig på att uttrycka dig. Förstår att det är svårt att se familjen ledsen. Jag tror det är bra att tillåta alla känslor som kommer att komma för att som du skriver ge plats åt det nya. Hoppas ni får sova gott inatt och att ni får en bra dag imorgon. Kram A-L

    SvaraRadera
  3. Kan inte skriva nu vad jag känner för det kommer så många starka känslor. Du skriver så fint om hur du har det och vad som pågår ... Tänker på dig och förstås kommer det här att gå bra.

    Kram / Patricia

    SvaraRadera
  4. Hej Annika
    Fick först nu veta vad du går igenom. Oj vad du är stark och modig! Tänker på dig och dina nära. Längtar tills vi får höra ditt skratt här igen. Många kramar/Gun

    SvaraRadera
  5. Tack för era värmande ord. Blir rörd. Självklart ses vi igen, kram till alla

    SvaraRadera
  6. Det är en vidrig egenskap hos den där sjukdomen, den drabbar alla ta mej fan varesig man har tumör eller ej. Samtidigt undrar jag om det inte kan vara dags att försöka nyansera begreppet cancer? Prognosen ÄR inte nattsvart längre tack vare den sjukvård vi har idag.. Oavsett detta så när man är mitt uppe i det som ni är i familjen så måste man få må dåligt på alla sätt. Efter regn kommer sol!

    / Rikard

    SvaraRadera