Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

torsdag 3 december 2009

Konsten att hitta rätt läge

Inte är det lätt att hitta rätt läge, det vet nog varenda en.
Det jag syftar på är sovläge. Herregud, vad jag har vridit och vänt på mig inatt. Beundrar de personer som är mer bandagerad än vad jag är och lyckas.
Tror i och för sig att man helt enkelt till slut somnar utmattad.

Inatt har jag testat två olika "sovrum". Jag är van att sova på den sida som jag har blivit opererad på, typiskt. Mentalt så är det väldigt irriterande eftersom hjärnan redan har tolkat att jag inte kan somna på något annat sätt. Försökte använda olika kuddar, sova utan och med täcke. Värktabletterna gör att man blir lite svettig och då är det skönt (för stunden) att sparka av sig täcket, men sen började jag frysa.
Till slut gav jag upp och gick och la mig på soffan i vardagsrummet. Det brukar ju inte vara några problem att somna i den, har många bevis på att det fungerar.:-)

Ni vet säkert vad som brukar hända när man har ett varmt, lite fuktigt bandage över ett sytt sår....det börjar KLIA jättemycket. Ahhhhh, fy det är så frustrerande, för jag får ju inte klia. Ohhh, höll på bli knäpp men helt plötsligt i allt så somnade jag och sov riktigt gott.

Såg julkalendern med min dotter och åt lite frukost. Har varit på en försiktig men skön promenad och kliandet har slutat. Vilken härlig dag!

1 kommentar:

  1. Hejhallå Annika! Fick idag höra vad du gått/går igenom.Vill bara säga att jag tänker på dig.
    Det jag känner dig så ser jag en brud med ett härligt skratt och massor av jäklaranamma,du fixar det här!
    Kram från Helen Pson VLM

    SvaraRadera