Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 30 december 2009

Det nya året, år 2010

Har många funderingar gällande hur år 2010 kommer att bli. Det är inte lätt att se in i framtiden när man saknar säkra riktlinjer. Just nu känns det som om jag är helt vilse i en stor ödemark och saknar kompass och karta. Allt kan egentligen hända.

Hade jag varit frisk hade jag kunnat säga helt bestämt att jag skulle jobba större delen av år 2010, att jag skulle åka på en utlandsresa med goda vänner under Januari månad. Jag skulle delta i några pimpeltävlingar, vara i stugan under påsken, åka på bilsemester till södra Sverige m.m.

Idag kan jag inte säga något som jag ska göra under år 2010, förutom att jag ska kämpa framåt och bli frisk. Har för tillfället inte en aning om när mina behandlingar ska påbörjas. Känns så konstigt att inte kunna planera utan allt hänger på dagsformen eller tillgång till läkare och tider. Det kommer att bli dag för dag eller som bäst vecka för vecka planeringar.

En sak är då säker att denna vecka har jag full koll på vad som händer:
Idag onsdag 30/12 Middag med trevliga vänner
Torsdag 31/12 Nyårsafton, firande med goa vänner
Fredag 1/1 2010, Vilodag
Lördag 2/1 2010 Middag med några kusiner
Söndag 3/1 2010 Middag med mina fina svärföräldrar på restaurang.

Visst ser det härligt ut!
Det är lika bra att passa på, man vet aldrig vad som händer framöver! :-)

6 kommentarer:

  1. Ditt program för de närmsta dagarna ser toppen ut! En sak är då säker, du kommer inte att gå hungrig :-).
    Kram
    /Monika

    SvaraRadera
  2. Hej Monika,
    Nä du, det blir ingen brist på mat.:-) Det blev fantastiskt god mat igår, så jag ser fram emot resten av veckan.
    kram Annika

    SvaraRadera
  3. Tack för igår. Det var så kul att träffa er!

    Vilken fin sida du gjort! Otroligt modigt och tufft av dig att dela med dig som du gör.

    Kram, kram
    Anneli

    SvaraRadera
  4. Vi önskar er alla ett gott nytt år från Kenya.
    En stor utmaning väntar dig men du har ju värsta hejar klacken;-)

    KarmiZar i massor./Sara med familj

    SvaraRadera
  5. Ser härligt ut med all mat Annika. Passa på och mumsa för det är som du skriver kanske dagar framöver då aptiten inte är på topp. Vi önskar dig ett riktigt Gott slut och att 2010 blir ett vinnarår för dig och familjen. Kramar från Clara & fmiljen.

    SvaraRadera
  6. Hej Annika!

    Jag vill önska dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År! Hoppas att det blir ett bra år, även om det blir jobbigt med alla behandlingar som du skall gå igenom. Själv så väntar jag på nästa behandling den blir på måndag.
    Hälsningar Christer

    SvaraRadera