Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

lördag 26 december 2009

Annandag Jul

Vilken mysig jul det har varit. Vi har blivit bortskämda med god mat och julklappar. Smarrig knäck, het glögg och mysiga familjestunder samt någon kall promenad.

Allt känns lite overkligt, kan inte förstå att jag är sjuk. De jag träffar tycker jag ser pigg och fräsch ut och det stämmer, utsidan är oförändrad. Känner mig som en hypokondriker som reagerar på allt som för mig gör lite ont. Lite ont i ryggen eller benen kan bli en misstänkt tumör i mina tankar. Dessa tankar kommer nog p.g.a. vetskapen om de elaka generna och de snabbt delande cellerna som kan sprida sig vidare. Förstå självklart att så är inte fallet men tanken kan inte försvinna. Den kanske gör det efter undersökningarna, hoppas det.

Gör mina arm och axelövningar varje dag, samt försöker motionera lite. Märker att orken har blivit sämre efter några veckors vila. Har en motionscykel som är bra att trampa på, det behöver inte bli så länge, några minuter varje dag är bättre än ingenting.

Just nu njuter jag av julledigheten och ser fram emot nyårsfirandet med mina vänner.
Kram på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar