Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 24 november 2009

Humörsvängningar

En del som jag har pratat med har tyckt att jag har pratat på ett lugnt och samlat sätt. Visst har jag det, men sedan har det svängt fort. Det hjälper att prata för stunden, sedan när jag stannar upp och tar det lugnt bubblar det upp tårar och jag får en klump i halsen.

Jag har ju ingen aning egentlingen om vad som kommer att hända med mig, vilket skrämmer. Har fattat att jag ska opereras och att jag kommer att få fler behandlingar, men hur kommer jag att reagera psykiskt? Att ta bort bröstet är självklart, vill inte ha kvar något "äckelpäckel" men hur kommer jag att reagera efteråt? Det vet jag ju inte och det är väl det som känns så ångestladdat.

Ska kanske börja med mantra, exempelvis ett som jag hörde på TV förra veckan, tror det var Grey´s Anatomy:
Bad dreams, bad dreams go away..
Sweet dreams, sweet dreams here to stay.

God Natt!

4 kommentarer:

  1. Hej vännen

    Tänker på dig! :)

    Laila

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!

    Jag(vi)har tänkt mycket på dig(er) här nere i Kenya sedan Clara ringde, jag förstår att du tycker det var bra att få besked då kan man liksom ta tag i det.
    Jag vet att du är en stark tjej, envis och målmedveten , vad skönt att du känner ett stort stöd i det svåra.
    Att få prata om det är nog det bästa för att fatta vad som hänt.

    Vi önskar dig all lycka kära kusin vitamin!

    Kenya kramiZar från sara, Jakob och Jörgen

    SvaraRadera
  3. Hejsan Annika

    Som du säkert vet så avtackade vi Maria L i går. Förutom att Janne och Kjell saknades så saknades ditt glada och smittsamma skratt. Jag tänker på dig och din familj.

    Kämpa på!

    Stora kramar från Sofi

    SvaraRadera
  4. Hej Gumman!
    Står här och läser din blogg och blir alldeles chockad, berörd och allt som man blir när man möter det där som man bara läser om och som inte "händer mig eller någon jag känner". Det är klart att det händer och det är klart att det kommer att hända igen. Du är ju en riktig solstråle och solstrålarna är starka som bara den så du kommer att kämpa dig igenom detta. Tänker på dig, kramar Maria Svanberg

    SvaraRadera