Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

tisdag 24 november 2009

Besked

Jaha, idag fick vi äntligen ett besked. Blev inte så överraskad av det, självklart känns det mycket tråkigt men det var ändå väntat.
Jag har bröstcancer. En del av mina värden är inte bra, vilket innebär att cancern är lite aggressiv. Det finns en risk att den sprider sig. Puh, känns fortfarande som om det är en dröm. Händer detta verkligen mig och oss?

På måndag blir jag opererad, därefter sker en process av läkning och analyser. En behandlingsplan kommer att läggas upp, mest troligt kommer jag att få cellgifter men det kan även bli strålning.

Skönt med ett besked, nu gäller det att kämpa metodiskt, dag för dag. Jag kommer ju att bli frisk.Min familj är förstås ledsen men min dotter och jag kunde iaf skoja lite om vilka peruker jag kan ha. En dag kan jag vara Pippi Långstrump, nästa dag en häxa, nästa dag en tuff popartist med lila page. Måste se lite ljusglimtar i allt elände.
Det som verkligen kommer att hjälpa är allt stöd jag får och känner från nära och kära. Dessutom känns det skönt att prata och skriva av sig lite. Visst kommer samma saker upp lite då och då, men det är en del i processen.

Tack alla goa vänner för att ni finns! kramar till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar