Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

måndag 23 november 2009

Mörka tider med ljuset i fokus

Tur är väl ändå att det är första advent till helgen, på så sätt kan man förgylla hemmet med julstjärnor, adventsljusstakar och vackert sken av tända stearinljus.
Det som skänker mig glädje och energi just nu är en jättefin vitblommande azalea som jag köpte förra veckan. Så otroligt vacker, massor med blommor, utslagna och välkommande. Att se den väcker beundran för den livskraft som den har.

Har sådan saknad utav solljus. Det lilla som var framme i helgen var så efterlängtat. Hur ska det gå framöver, när vi nu går mot ännu mörkare tider. Det bästa för mig blir nog att köpa ännu fler stearinljus och azaleor.

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Det blev både skrivbok och blogg, vad bra och klokt av dig! I det här läget behöver man både prata och skriva av sig. Det är ju så många tankar som dyker upp hela tiden...Jag tänker på dig varje dag och håller tummarna för morgondagen. Pussar & kramar från Monika

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket. :-)
    pussar och kramar till dig me´.

    SvaraRadera