Saker som gör mig glad - Fina fiskevatten

onsdag 7 november 2012

Nothern Lights

Vilken fin kväll! Lite snö täckte marken under dagen, temperaturen sjönk till -8 grader. Stjärnklart och ett fantastiskt norrsken, olika gröngula nyanser flöt över himlen.
Jag var inte riktigt beredd på kylan dock, hade alldeles för tunna handskar på mig när jag var och promenerade med hundarna.

En kort runda blev det i alla fall, frisk luft och hundarna var nöjda.

Om ni inte har sett norrsken förut så rekommenderar jag verkligen att göra ett besök i dessa nordliga breddgrader. Vet att många turister vallfärdar ända upp till Abisko för att beskåda detta skådespel, men det går lika bra med Luleå. :-) Det går alltid att googla för att se lite vackra bilder, men det är långt ifrån samma känsla som att se det i verkligheten.

Hoppas på att även få se ett stjärnfall, vet precis vad jag ska önska mig...
Vad? Det ska jag inte berätta, då slår det inte in.

Sov gott, dröm sött

Kram Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar